ACEA, Asociația Constructorilor Europeni de Autovehicule, a dat publicității un raport cu privire la infrastructura de încărcare necesară vehiculelor comerciale alimentate cu hidrogen. Raportul precizează că producătorii europeni de camioane se angajează pe deplin să atingă neutralitatea emisiilor de carbon în transportul rutier de marfă până cel târziu în 2050.
Cu toate acestea, după cum arată acest document, infrastructura indispensabilă pentru operarea, încărcarea și realimentarea camioanelor lipsește aproape complet. Revizuirea Directivei privind infrastructura combustibililor alternativi (AFID) reprezintă o oportunitate crucială de a stabili obiective de infrastructură dedicate și obligatorii. Atât la nivel european, cât și la cel al statelor membre.
”AFID trebuie revizuit pentru a ține seama de cerințele vehiculelor grele. Ca și pentru a facilita lansarea rapidă a unei rețele de încărcare și realimentare. Care să fie prezentă în toate statele membre europene”, se spune în comunicat.
ACEA: obiective privind punctele de încărcare
Ar trebui să stabilească în mod specific un obiectiv de 10.000-15.000 (cu putere mai mare) de puncte de încărcare până cel târziu în 2025. Ca și 40.000-50.000 de puncte nu mai târziu de 2030. În plus, pentru 2030 ar trebui stabilită o țintă de cel puțin 40.000 de stații publice de puteri mai mici (100 kW). Care să fie prezente în zonele de parcare a camioanelor de-a lungul autostrăzilor.
Pentru a se atinge aceste ținte, ACEA susține că se impune stabilirea unor obiective obligatorii. Iar acestea se vizeze fiecare stat membru, în conformitate cu metodologia propusă.
În plus, până în 2025 ar trebui să existe aproximativ 300 de stații de alimentare cu hidrogen pentru camioane. Și cel puțin 1.000 până cel târziu în 2030. Mai mult, un punct de alimentare cu hidrogen ar trebui să fie disponibil la fiecare 200 km pe rețeaua centrală TEN-T până în 2030.
O stație de alimentare cu hidrogen pentru camioane ar trebui să aibă o capacitate zilnică minimă de cel puțin șase tone de H2. Și să ofere cel puțin două distribuitoare pe stații. Conform documentului, cele mai multe puncte de încărcare cu hidrogen dedicate camioanelor ar trebui să se afle în Germania (300). Urmată de Marea Britanie (150) și Franța (120). În cazul României sunt solicitate minimum cinci punte de încărcare.
Comentați?