TPBI a delegat gestiunea serviciului public de transport călători

Contractul semnat cu Societatea de Transport București – STB SA, cel cu Serviciul Transport Voluntari – STV SA și cel cu Ecotrans STCM SRL este valabil pentru o perioadă de 10 ani. Iar cel cu Regio Serv Transport SRL va fi semnat pe aceeași perioadă, de îndată ce va obținut avizul de la Consiliul Concurenței.
Prin noile contracte, sub sancțiunea amenzilor aplicate de TPBI, operatorii și-au asumat anumite condiții de calitate a serviciului oferit călătorilor.
- Vehiculele vor fi igienizate permanent și iluminate corespunzător în salonul călătorilor. Iar programul de circulație va fi respectat cu strictețe. Operatorii vor fi monitorizați cu atenție și vor fi sancționați în cazul în care se constatată nereguli.
- Instalațiile de climatizare ale vehiculelor care sunt dotate cu această utilitate trebuie să fie funcționale. Dacă instalația se defectează în timp ce vehiculul este pe traseu, conducătorul acestuia are obligația de a anunța imediat operatorul. Dacă se constată că aerul condiționat nu funcționează din alte motive decât defectarea pe traseu, operatorul căruia îi aparține vehiculul va fi sancționat.
- Operatorii vor avea obligația de a afișa în mijloacele de transport în comun indicativul vehiculului. Dar și adresa de email și numărul de telefon unde călătorii să poată sesiza problemele apărute.
TPBI obligă operatorii să investească
Toți operatorii vor fi obligați să investească în dezvoltarea serviciului cel puțin 1% din cheltuieli. În plus, există și o altă obligație a operatorilor. Ca peste 60% din cheltuielile cu formarea personalului să fie alocate pentru angajații care lucrează direct cu publicul.
Totodată, prin noile prevederi contractuale, operatorii vor putea achiziționa doar autobuze prietenoase cu mediul. Este vorba despre electrice, hibrid sau cu combustibili alternativi. În cazul în care folosesc combustibili fosili, trebuie să respecte norma de poluare cea mai recentă.
Cele mai drastice sancțiuni
TPBI va aplica și sancțiuni. Cele mai drastice sunt pentru situația în care vehiculele nu ies în traseu cu sistem funcțional de monitorizare prin GPS. Operatorii au obligația de a se asigura că toate vehiculele scoase pe trasee au GPS-ul funcțional.
TPBI încurajează publicul călător să semnaleze problemele observate în mijloacele de transport în comun. Și promite că va lua în seamă reclamațiile și le va soluționa.
