Test Volvo FH Fuel & Efficiency
Home Camioane Test Volvo FH Fuel & Efficiency: Pachetul ideal
Camioane

Test Volvo FH Fuel & Efficiency: Pachetul ideal

82

Volvo Trucks România a configurat un pachet special pentru transport internațional, FH Fuel & Efficiency, care se bazează pe motorul D13 Step D de 460 CP, însoțit de echipamente și servicii menite a reduce consumul de carburant. Test cu Volvo FH Fuel & Efficiency în România.Se vede cu ochiul liber, FH Fuel & Efficiency este un camion foarte frumos. Cele trei modele aduse de Volvo Trucks România pentru demonstrații au un design special, cu modele hexagonale pe lateralul cabinei și al semiremorcii. Clienții au însă cerințe mult mai practice, astfel încât camioanele comandate vor fi echipate cu toate tehnologiile disponibile pentru reducerea consumului în aplicații de transport pe distanțe lungi. Și nu sunt deloc puține.

În primul rând, avem noua versiune Euro 6 Step D a motorului de 13 litri și 460 CP. Față de standardul Euro 6 Step C, limitele de emisii nu s-au modificat, dar ele trebuie respectate și când motorul este neîncălzit sau funcționează la ralanti. De aceea, Volvo folosește un nou software al motorului și un material îmbunătățit pentru elementele sistemului de post-tratare a gazelor de eșapament. De asemenea, versiunea Euro 6 Step D folosește un nou tip de ulei de motor cu vâscozitate redusă și segmenți de ungere care diminuează fricțiunea internă și consumul de combustibil.

O altă noutate introdusă în 2019 este varianta actualizată a sistemului predictiv I-See, care dispune acum și de hărți mai precise stocate în unitatea din camion. De asemenea, noul I-See folosește o plajă mult mai largă de variație a vitezei de croazieră, atât în porțiunile de urcare, cât și de coborâre, pentru a beneficia la maximum de inerția camionului.

În plus față de versiunea de bază, FH Fuel & Efficiency apelează și la alte măsuri pentru reducerea consumului: viteza maximă este limitată la 85 km/h, funcția kick-down este dezactivată, iar motorul se oprește automat după 3 minute de funcționare la ralanti. Avem și un senzor de cuplu, care permite folosirea cuplului maxim doar în urcări, nu și la coborâri, oricât de mult apeși pedala de accelerație. Transmisia dispune în acest pachet și de un program I-Shift pentru transport internațional, care încearcă să păstreze cât mai mult cea mai înaltă treaptă de viteză posibilă și schimbă doar în zona „verde“ de funcționare a motorului (900-1.400 rpm).

La reducerea consumului mai contribuie și alte componente, precum suspensia spate pneumatică și discurile de frână față cu greutate redusă, raportul optim de transmisie în puntea spate, pompa de servodirecție cu debit variabil, pachetul aerodinamic complet și anvelopele speciale.

Pachetul FH Fuel & Efficiency include şi servicii suplimentare care contribuie la o exploatare cât mai eficientă: contractul de service Volvo Gold, cu asigurare de 100% disponibilitate, și serviciile telematice Dynafleet, pentru a ști mereu ce se întâmplă cu camioanele și șoferii dumneavoastră. De asemenea, este inclus un curs de perfecționare pentru șofer.

Test Volvo FH Fuel & Efficiency: Spațiu suficient

Modelul Fuel & Efficiency vine cu cabina Globetrotter, a doua ca mărime din gama Volvo FH (în curând a treia, după apariția versiunii Globetrotter XXL). În dreptul scaunelor, înălțimea interioară este de 2,05 metri, iar în dreptul tunelului motorului aceasta scade până la 196 centimetri. Mai mult decât suficient pentru doi șoferi de talie normală, dar un echipaj de „baschetbaliști“ ar fi mai bine să opteze pentru o cabină mai mare, mai ales că patul de sus are o lungime de doar 190 cm (lățime de 70 cm, înălțime reglabilă). Nivelul de echipare al cabinei este „Drive“, care include trapă din sticlă cu acționare manuală, oglinzi retrovizoare cu încălzire și reglare electrică, climatizare automată, parasolar exterior deasupra parbrizului, cotiere la scaunul șoferului, sertar sub partea centrală a bordului și tapițerie cotieră vinyl.

Patul de jos are 2 metri lungime, lățime variabilă (740/815/660 mm la cap/ mijloc/picioare) și saltea cu rigiditate mare. Sub el se află două compartimente de stocare (130 de litri) și un frigider de 33 de litri cu congelator. Ambele scaune au în standard suspensie pneumatică, dar cel al șoferului plusează cu centură integrată și încălzire. Pentru confortul șoferilor, cabina are izolație suplimentară, două suporturi pentru sticle (unul lângă bord și unul lângă patul de jos), un compartiment de stocare la peretele din spate de 154 de litri (300 mm înălțime), panou de comandă (pentru climatizare, lumini, trapă, uși, geamuri, ceas, sistem audio), poliță suplimentară în compartimentul de deasupra parbrizului, aerotermă de parcare de 2 kW, sistem de iluminare cu intensitate variabilă și două lămpi de citit flexibile.

Tot în standard avem volanul îmbrăcat în piele, reglabil suplimentar. În punctul superior, coloana de direcție este verticală, pentru un acces foarte facil. În punctul inferior, volanul stă practic pe picioarele șoferului; așa că, indiferent de statură, este foarte ușor să îți găsești poziția ideală de condus. Tabloul de instrumente are, pe lângă vitezometru și turometru, trei ecrane digitale care prezintă toate datele despre starea camionului. Sistemul multimedia are ecran color tactil de 7 inci, cu mufe jack 3,5 mm și USB. În afară de funcțiile clasice de radio, redare formate audio digitale și conectare cu telefonul prin Bluetooth, sistemul dispune de comenzi vocale, WiFi și diverse aplicații (Spotify, Deezer, Tune In, Maps, Weather, Calculator, Internet Browser). Șoferul are de asemenea acces foarte facil la panoul de comenzi din dreapta volanului.

Test Volvo FH Fuel & Efficiency: Fluent și economic

Primul lucru care te marchează într-o cabină Volvo este liniștea. Motorul este și mai silențios decât varianta Euro 6 Step C, iar antifonarea este și ea foarte bună, astfel încât la interior răzbat cu greu zgomote de la vânt sau de la suspensie. De asemenea, performanțele dinamice sunt mai bune decât ale altor concurenți de același nivel de putere. Ajută la acest comportament și excelenta transmisie I-Shift, care funcționează fluent și fără goluri de putere. Vizibilitatea în jurul cabinei este și ea foarte bună, datorită suporturilor subțiri ale oglinzilor retrovizoare, un reper în domeniul camioanelor grele până de curând.

Cu această ocazie am văzut pentru prima dată la lucru și noul sistem Distance Alert, care proiectează o bandă roșie în parbriz dacă distanța față de vehiculul din față scade sub 2,5 secunde (dacă se utilizează sistemul ACC, acesta are distanțe predefinite între 1,5 și 3,5 secunde). Nu am resimțit nici lipsa retarderului hidraulic, frâna de motor VEB+ având o putere de frânare suficientă (375 kW) chiar și pentru cele mai accentuate pante.

Dar ediția Volvo FH Fuel & Efficiency își propune să impresioneze în primul rând prin consumul redus de carburant. Recent, Volvo Trucks România a comparat consumul a două modele: ambele cu încărcătură de 19 tone, unul cu motor Euro 6C și celălalt Euro 6D. Pe A2 București – Constanța și retur, motorul Step D a consumat 25,37 l/100km, cu 5% mai puțin decât cel Step C. Consumul de AdBlue rămâne în jurul a 2 litri la 100 km, normal pentru un motor care folosește foarte puțin recircularea gazelor de eșapament.

În testul nostru am schimbat autostrada, București – Pitești și retur, dar consumul s-a situat tot în jurul valorii de 25 l/100km. În concluzie, modelul Fuel & Efficiency rămâne la fel de confortabil și ușor de condus ca un Volvo FH obișnuit, dar cu un consum semnificativ mai mic în regim de autostradă.

Confortabil. Spații de stocare numeroase, comenzi ergonomice și multe echipamente de confort incluse în pachet: climatizare automată, frigider cu congelator, trapă, aerotermă de parcare, scaune cu suspensie pneumatică și volan de piele cu reglaje foarte ample.

Test Volvo FH Fuel & Efficiency: Verdict

Transportatorii care au camioane ce parcurg mulți kilometri pe an știu cât de important este confortul șoferilor și mai ales cât înseamnă orice procent de reducere a costurilor cu carburantul. Serviciile incluse în acest pachet transformă ediția FH Fuel & Efficiency într-o ofertă irezistibilă, care scutește companiile de transport de grijile administrării camioanelor.

AVANTAJE

• Consum redus de carburant
• Echipamentele și serviciile din pachet
• Ansamblul motor – transmisie
• Calitatea finisajelor

DEZAVANTAJE

• Preț demn de un camion premium

Articol apărut în numărul 273 (Iunie 2019) al revistei Cargo&Bus.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

PepsiCo România alege autocamionul electric de la Volvo Trucks

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, cumpără primul...

Camioane

Volvo va lansa camioane propulsate cu hidrogen

Volvo Trucks dezvoltă motoare cu combustie care funcționează cu hidrogen. Testele pe...

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier...