Renault Trucks T440 Optifuel
Home Camioane Test Renault Trucks T440 Optifuel: Economistul
Camioane

Test Renault Trucks T440 Optifuel: Economistul

152

Test cu T440 Optifuel, unul dintre cele mai accesibile modele Renault Trucks din gama de transporturi pe distanțe lungi. Cabina de dormit standard renunță la orice accesoriu de lux, dar are toate elementele de confort pentru doi șoferi. Iar motorul de 13 litri, în cea mai recentă evoluție common rail, era prezent în varianta sa cea mai puțin puternică.După ce la începutul anului am văzut la treabă vârful de gamă T520, acum a venit și rândul unui test cu un model mult mai accesibil din gama Renault Trucks. Modelul T440 de față avea doar o cabină de dormit standard (fără podea plană) și nici un accesoriu de lux, precum tapițeria din piele. Un Optifuel veritabil, dispus să facă economii la orice aspect, fără a atenta însă la confortul celor doi șoferi care pot lua loc la bord. Și pentru că am vorbit despre pachetul de scădere a consumului Optifuel, acesta este disponibil în premieră alături de propulsorul de 13 litri, și nu doar alături de motorul mai mic de 11 litri (care are și versiuni de 460 CP). O contradicție de termeni? Posibil, dar doar la prima vedere, deoarece rezultatele spun altceva.

La Renault Trucks, abrevierea Opti este des întâlnită, fiind aplicată pentru cutia de viteze, sistemul de tracțiune sau cel de frânare: peste tot, însă, are înțelesul de optimizare. În cazul pachetului Optifuel vorbim de o optimizare a consumului de carburant: el se bazează pe Eco Cruise Control (care accelerează mai încet spre viteza setată) și Optivision (sistem predictiv bazat pe hărți tridimensionale și pe experiența celorlalte vehicule din grupul Volvo). În plus, cutia de viteze automatizată Optidriver are un mod de inhibare a puterii, iar programul Fuel Eco evită în mod normal turațiile înalte. Motorul de 13 litri a moștenit de la propulsorul mai mic de 11 litri sistemul de injecție cu rampă comună, cu care a trecut la standardul Euro VI C. Acesta se bazează pe EGR și SCR, dar recircularea gazelor de eșapament este minimă, astfel încât nu mai este nevoie de răcire și de schimbătorul de căldură. O economie de greutate minimă, având în vedere că motorul de 11 litri este mai ușor cu 150 kg.

Șoferul are mai puțin de urcat pentru a intra în cabină, dar acolo trebuie să ierte prezența tunelului motorului de 20 cm înălțime. Aceasta este singura diferență față de versiunea High Sleeper: dacă la cabina mai mare avem peste tot o înălțime internă de peste 2 metri, în cazul de față aceasta este disponibilă doar în fața scaunelor. Astfel, șoferii de peste 1,85 m vor avea ceva probleme cu deplasarea la interior. În rest, totul este identic, începând de la bordul modern cu o suprafață mare de stocare deasupra. Interiorul este dominat de plastic, dar îmbinările sunt de bună calitate. Pe lângă reglajele obișnuite ale volanului multifuncțional, coloana de direcție se poate plasa acum și pe verticală, pentru un acces mai ușor la scaunul șoferului. Noul sistem de injecție al motorului face ca nivelul de zgomot resimțit la interior să scadă foarte mult, fapt resimțit de noi în timpul călătoriei și măsurat de colegii de la tuttoTrasporti. La confortul sporit de la interior participă și noile optimizări aerodinamice introduse de Renault Trucks. În schimb, T îți menține vizibilitatea excelentă.

Cum spuneam și mai devreme, camionul de test nu dispunea de echipamentele opționale prezente de obicei pe modelele demonstrative: era mai degrabă un vehicul accesibil, cum se găsește de cele mai multe ori în flotele transportatorilor români. Totuși, șoferii nu trebuie să se teamă de lipsa confortului la bord. Scaunele nu erau îmbrăcate în piele, dar materialul textil s-a dovedit a fi foarte comod la drum lung. Scaunele aveau de asemenea, tetiere, cotiere și centuri de siguranță integrate. Două paturi, din care cel de jos extensibil pe lățime, sub care se găsește un frigider de mari dimensiuni. Modelul avea și sistem de climatizare pentru staționare, dar și un al doilea pachet de baterii, care alimentează sistemele de confort, separat de cel destinat pornirii motorului.

Strictul necesar. Fără piele pe volan sau pe scaune, dar cu televizor, frigider și sistem de climatizare pentru staționareRenault Trucks T440 Optifuel interior

 

 

 

 

Dar cum se comportă noul motor la drum? În primul rând, consumul este cel scontat pentru o versiune Optifuel: în cazul nostru, 26 de litri de motorină pentru 100 km. Dacă se ia în calcul doar porțiunea de autostradă, consumul scade și sub 24 l/100 km. Deloc rău, luând în calcul că vehiculul avea aproape 40 de tone (39.800 kg, mai exact). În defavoarea lui, modelul T440 Optifuel adus în România era echipat cu o semiremorcă specială, mai economică. De exemplu, în testul lor de 544 km, colegii de la tuttoTrasporti au obținut un consum de 28,87 litri la fiecare 100 km parcurși. Acești au folosit însă o semiremorcă obișnuită, pe un traseu mult mai dificil, iar greutatea totală a ansamblului era de peste 43 de tone.

Frâna de motor Optibrake + este și ea mai puternică în cazul noului motor, ajungând la 382 kW. Evident, datorită numeroaselor sisteme care își propun să elimine accelerările inutile, versiunile Optifuel nu excelează la capitolul dinamică. În schimb, camionul este foarte plăcut în utilizare la turații reduse, chiar și de sub 900 rpm. T440 Optifuel este un model versatil, care se potrivește foarte bine cu majoritatea încărcăturilor și traseelor: se achită de toate sarcinile lejer și în liniște. Și chiar dacă nu vei ajunge la destinație primul, sigur nu vei întârzia prea mult și te vei simți mai odihnit după multe ore de condus.

AVANTAJE
– Elasticitate la turații reduse
– Confort și silențiozitate

DEZAVANTAJE
– Consum de AdBlue ridicat
– Accelerație puțin cam lentă

Două baterii. Camionul de test dispunea de un sistem dual de baterii: cea montată în partea din spate a șasiului alimentează sistemele de confort ale cabinei. Mânerul de deschidere a ușii situat imediat deasupra pasajului roții este singura diferență vizibilă din exterior dintre o cabină de dormit standard și una înaltă.Renault Trucks T440 Optifuel exterior baterie

Renault Trucks T440 Optifuel fisa tehnica

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...