Tesla Semi a depășit în teste autonomia estimată

Un prototip Tesla Semi a fost văzut recent în teste în mediu real, încărcat cu blocuri de beton. Șoferul a spus că autocamionul electric a reușit și chiar depășit autonomia estimată de producător.
camion electric Tesla Semi teste California

Tesla Semi este un camion electric din clasa 8 din SUA, care permite o greutate totală de puțin peste 36 de tone. La lansarea din 2017, producătorul a promis o autonomie de 300 de mile (482 km) pentru versiunea de 150.000 de dolari și una de 500 de mile (804 km) pentru cea de 180.000 de dolari. Toate aceste estimări erau făcute pentru un camion încărcat.

Totuși, Elon Musk a dezvăluit că în timpul testelor s-au găsit metode de extindere a autonomiei. Anul trecut, Musk a spus că versiunea de serie a lui Tesla Semi va avea o autonomie de aproape 600 de mile (965 km).

Prototipul Tesla Semi surprins recent în teste în California transporta blocuri de beton. Greutatea totală a ansamblului era de 34 de tone, din maximul permis de 36 de tone. Conform șoferului camionului, prototipul a reușit și chiar depășit autonomia estimată.

Modelul surprins în teste este un autotractor 6×4, foarte popular în SUA. În schimb, cabina părea destul de mică față de modelele americane. Din spate se vede că peretele cabinei devansează cu peste 30 cm capătul eleroanelor laterale. Modelul de test era echipat cu oglinzi laterale clasice, dar și cu suporturi pentru camere video în partea din spate a cabinei. Probabil că legislația americană nu permite în prezent conducerea de vehicule fără oglinzi laterale, ca în Europa. De asemenea, nu se știe nimic despre greutatea bateriilor sau cât din cele 34 de tone reprezintă sarcina utilă.

Lansare amânată

Tesla Semi trebuia să intre în producție în 2019, dar, ca la majoritatea modelelor producătorului american, lansarea a fost amânată. Noul termen estimat pentru lansarea producției este finalul anului 2020.

Între timp au început teste și cu alte camioane electrice grele în SUA. Daimler a început livrarea autotractoarelor electrice Freightliner eCascadia clienților care le vor folosi în mediu real. Spre deosebire de Tesla Semi, care promite o autonomie de 500 km, eCascadia se laudă însă cu o autonomie de doar 250 de mile.

Sursa foto: California Highway Patrol

Adaugati comentariu