Proiectarea cabinelor de camion
Home Camioane Proiectarea cabinelor de camion pentru șoferii de orice statură
Camioane

Proiectarea cabinelor de camion pentru șoferii de orice statură

87

Oamenii vin în toate formele și dimensiunile. Proiectarea cabinelor de camion trebuie făcută pentru a se potrivi tuturor șoferilor, fie ei solizi, subțiri, înalți sau scunzi.Utilizând datele antropomorfice din mai multe țări ale lumii, Scania folosește o familie de manechine virtuale când proiectează cabinele.

”Manechinele sunt un mix de trei sau mai multe măsuri. Ele pot avea, de exemplu, picioare scurte și tors lung sau invers”, explică Paulo Eduardo Fragoso, expert în antropometrie la departamentul de ergonomie a vehiculelor la Scania.

Scania a început compilarea datelor despre corpul uman la sfârșitul anilor 1990. Activitatea s-a extins și actualizat odată cu evoluția populației. O tendință generală valabilă pentru toate țările este creșterea numărului de șoferi supraponderali și obezi, care necesită, de exemplu, centuri de siguranță mai lungi. O altă tendință, atât pentru femei, cât și pentru bărbați, este creșterea înălțimii medii.

”Orice parte a camionului trebuie să fie accesibilă tuturor oamenilor din familia Scania. Aceasta include bărbați și femei de la 1,50 până la 2,05 metri înălțime. Totul este modelat științific după baza de date internă”, a mai spus Fragoso.

Toate aceste date sunt utilizate la proiectarea cabinelor de camion Scania. Foarte importantă este vizibilitatea în jurul cabinei, dar și accesibilitatea. Prin simulări, cel care se ocupă de ergonomia vehiculului poate evalua accesibilitatea pentru diferiți șoferi, fără a mai fi nevoie de teste cu utilizatorii. Întinderea brațului prin geamul deschis pentru a ajunge pe tichetul de la stația de taxare variază în funcție de înălțimea șoferului, dar și de lungimea torsului și mâinii. Acest act poate fi simulat virtual de un grup de utilizatori.

”E clar că o singură mărime nu se va potrivi peste tot. De aceea trebuie să oferim ajustări individuale pentru volan, scaun și oglinzile laterale. Dacă suntem forțați să facem compromisuri, ne vom asigura că vom îndeplini nevoile majorității șoferilor. Dar nu facem niciun compromis la atingerea confortabilă a pedalei de ambreiaj pentru versiunile cu transmisie manuală”.

Potrivit oficialului Scania, proiectarea cabinelor de camion poate fi comparată cu o orchestră simfonică. Fiecare element al cabinei trebuie să se integreze armonios în întreg. Fragoso colectează continuu date antropomorfice și actualizează datele deja existente. ”Datele trebuie să fie disponibile oricând. E la fel ca la toporul tăietorului de lemne. Tăișul trebuie să fie mereu ascuțit și gata de lucru”.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...