Scania estimează că în 2030 jumătate din vânzări vor fi de vehicule electrice
Home Camioane Scania estimează că în 2030 jumătate din vânzări vor fi de vehicule electrice
CamioaneTehnologie

Scania estimează că în 2030 jumătate din vânzări vor fi de vehicule electrice

26

Până în anul 2025, Scania se aşteaptă ca vehiculele electrificate să ajungă la un procent de aproximativ 10% din volumul total al vânzărilor sale din Europa, iar, până în anul 2030, 50% din vânzările companiei vor fi reprezentate de vehicule electrice.

Compania a lansat deja un camion complet electric, precum şi un camion hibrid plug-in. În câţiva ani, planurile Scania sunt de a introduce camioane electrice pentru distanțe lungi, care vor putea transporta o masă totală de 40 de tone. Acestea vor putea circula timp de 4 ore şi jumătate, pentru ca apoi bateriile să se încarce rapid, în timpul pauzei obligatorii a şoferilor, de 45 de minute.

Vehicule electrice Scania: baterie vs. hidrogen

Scania a investit în tehnologiile cu hidrogen şi este în prezent unul dintre puținii producători cu vehicule grele cu celulă de combustie aflate în exploatare la clienţi. Inginerii au obţinut informaţii valoroase de la aceste teste. Totuşi, utilizarea hidrogenului pentru aceste aplicaţii va fi limitată în viitor, deoarece este nevoie de electricitate regenerabilă de trei ori mai multă pentru a alimenta un camion cu hidrogen, comparativ cu un camion electric cu baterie. Adică o cantitate mare de energie este pierdută în procesul de producţie, distribuţie şi conversie a hidrogenului în electricitate.

Reparaţiile şi întreţinerea trebuie de asemenea luate în considerare. Costul pentru un vehicul pe hidrogen va fi mai mare decât costul unui vehicul electric cu baterie, deoarece sistemele sale sunt mai complexe, precum sistemul amplu de aer şi răcire. În plus, hidrogenul este un gaz volatil care necesită mai multă întreţinere pentru a garanta siguranţa.

Totuşi, hidrogenul este un carburant promiţător, o modalitate bună de stocare a energiei în mai multe cicluri şi va juca un rol important în decarbonizare. El poate fi folosit și pentru producție ecologică de oțel pentru camioane.

”Nu închidem uşa nici unei posibilităţi. Este clar că perspectiva Scania din prezent, dar şi pe termen scurt, este o combinaţie de vehicule electrice cu baterii şi cu combustibil regenerabil. Vedem că aceasta se potriveşte de fapt tuturor segmentelor”, a declarat Alexander Vlaskamp, șef de vânzări și marketing al Scania.

Angajament privind mai multe produse electrice

Obiectivele Scania până în anul 2025 sunt reducerea emisiilor de CO2 ale operaţiunilor companiei cu 50%, precum şi reducerea emisiilor vehiculelor clienţilor cu 20%. Pentru a atinge aceste obiective îndepărtate, Scania se concentrează pe analiza ”well-to-wheel” (de la sursa de combustibil la vehicul), care este mai strictă decât multe regulamente legislative ce se concentrează pe analiza ”tank-to-wheel” (de la rezervor la roată).

Compania se angajează să lanseze cel puţin un produs electric nou pe an pentru segmentele de autobuze şi camioane. În acelaşi timp, investiţiile într-o infrastructură solidă pentru vehiculele electrice pe baterii rămân o prioritate.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier...

Camioane

Euro NCAP, detalii despre primele teste de evaluare a siguranței camioanelor

Euro NCAP anunță în mod oficial o etapă importantă în dezvoltarea către...

Tehnologie

ABB E-mobility și MAN demonstrează încărcarea MW pe eTruck

ABB E-mobility și MAN Truck & Bus au sărbătorit premiera sistemului de...