Scania a lansat astăzi comercial gama sa de camioane electrice. Modelele plug-in hibrid și cele complet electrice se concentrează inițial pe aplicațiile urbane, inclusiv pe distribuția către comercianții cu amănuntul.Cu noua sa gamă de camioane electrice, Scania marchează un pas semnificativ în dezvoltarea companiei. În următorii ani, Scania va continua să-și dezvolte gama de vehicule electrificate pentru toate aplicațiile, inclusiv transportul pe distanțe lungi și construcții.
”Anunțăm cu multă mândrie începutul angajamentului de electrificare pe termen lung al Scania. În următorii ani vom lansa anual vehicule electrice pentru întreaga gamă de produse, iar în prezent ne reorganizăm producția în acest scop. O importanță deosebită o are faptul că, în câțiva ani, vom introduce și camioane electrice pentru distanțe lungi adaptate pentru încărcare rapidă în timpul perioadelor de odihnă obligatorii de 45 de minute ale șoferilor”, a declarat Henrik Henriksson, președinte și CEO al Scania.
Camionul complet electric Scania, oferit cu cabine din seria L și P, este echipat cu un pachet de baterii de 165-300 kWh și un motor electric ce dezvoltă 230 kW (310 CP) și 2.200 Nm. Clienții pot opta pentru versiuni cu 5 sau 9 pachete de baterii, acestea din urmă având o autonomie de până la 250 km cu o singură încărcare.
O baterie este plasată în fostul tunel al motorului, în timp ce restul de patru sau opt baterii sunt plasate de-a lungul șasiului. Bateriile pot fi încărcate cu 130 kW DC folosind un conector Combined Charging System (CCS). Timpul de încărcare de la 0 la 80% este de aproximativ 40 de minute pentru modelul cu 5 baterii și de aproximativ 65 de minute pentru cel cu 9 baterii.
Camionul hibrid plug-in Scania, disponibil pentru cabine din seria L și P, oferă oportunități de a parcurge distanțe mari folosind motorul pe combustie și de a conduce până la 60 km în modul 100% electric. Modelul dispune de 3 pachete de baterii, cu o capacitate de 90 kWh. Motorul cu combustie poate avea 280-360 CP, iar cel electric dezvoltă 115 kW.
Timpul de încărcare de la 0 la 80% este de aproximativ 35 de minute. Astfel, pe lângă încărcarea prin recuperarea energiei de frânare, bateriile pot fi încărcate și de la priză în timpul perioadelor de pauză.
Comentați?