Scania vrea să dezvolte prelate pentru remorci cu panouri solare, care să alimenteze bateriile camioanelor hibrid. Testele inițiale indică economii de consum de 5-10% în țările nordice și până la 10-20% în regiuni precum sudul Spaniei.”Celulele solare au mai fost folosite pe bărci și autorulote, dar numai pentru a alimenta echipamente auxiliare, precum frigidere și mașini de gătit”, a declarat Eric Falkgrim, Technology Leader în departamentul de design al vehiculelor la Scania R&D.
Un camion hibrid Scania cu o remorcă prototip va fi folosit de transportatorul suedez Ernst Express. Compania colaborează cu Scania și în testele cu drumuri electrificate cu linii catenare aeriene. Remorca are 18 metri lungime, iar suprafața totală a prelatei este de 140 de metri pătrați. În total, se estimează că panourile solare vor genera anual 14.000 kWh în Suedia.
Proiectul va studia și dacă aceste remorci cu panouri solare pot introduce electricitate în rețea, atunci când bateriile sunt pline și camionul este parcat, de exemplu la sfârșit de săptămână.
În perioada de pre-studiu, operațiunile din zona de mijloc a Suediei au stabilit un potențial de economisire de 5-10%. Soarele mai slab de primăvara și toamna este compensat de orele mai lungi de lumină. În schimb, remorca va fi aproape inutilă iarna. În schimb, regiuni precum sudul Spaniei se pot lăuda cu până la 80% mai multă energie solară, implicit cu economii mai mari.
Proiectul este sponsorizat de agenția guvernamentală pentru inovații Vinnova. Alți parteneri ai proiectului sunt Midsummer (producător de panouri solare), Universitatea Uppsala (va studia creșterea eficienței celulelor solare) și compania de energie Dalakraft.
Comentați?