Scania hibrid
Home Camioane Scania lansează camioane hibrid și plug-in hibrid
CamioaneTehnologie

Scania lansează camioane hibrid și plug-in hibrid

71

La expoziția IAA de la Hanovra, Scania a prezentat modelele hibrid (HEV) și plug-in hibrid (PHEV) bazată pe noua sa gamă urbană. Modelele hibrid pot fi comandate din noiembrie 2018, iar cele plug-in hibrid din 2019.Noile camioane hibrid sunt echipate cu motorul Scania DC09 (280, 320 sau 360 CP), alimentat cu HVO (ulei vegetal hidrotratat) sau motorină, care funcționează în paralel cu un motor electric care generează 130 kW (177 CP) și 1.050 Nm. Sistemul hibrid mai conține o baterie litiu-ion de 7,4 kWh. Camioanele pot fi conduse în modul pur electric, fără niciun sprijin de la motorul cu combustie internă, grație auxiliarelor electrice pentru sistemele de direcție și frânare.

”Camioanele hibrid reprezintă tehnologia de top în ce privește economia, disponibilitatea și sustenabilitatea în operațiunile urbane de astăzi. Dacă se utilizează HVO, reducerea emisiilor de CO2 ajunge la 92%, oferind o productivitate extraordinară în zonele urbane tot mai extinse, în care operatorii de camioane se confruntă cu provocări privind siguranța, cerințele de mediu și străzile aglomerate”, a declarat Maria Johansson, director de produs pentru gama urbană la Scania.

Noile camioane pot avea o autonomie pur electrică de până la 10 km, deschizând noi posibilități pentru camioanele de distribuție și de construcții, datorită nivelului de zgomot mult sub nivelul de 72 dB(A). Camioanele hibrid vor utiliza recuperarea energiei de frânare ca principală modalitate de încărcare. Camionul dispune de un mod Auto Zero Tailpipe Emission (ZTE), în care motorul electric este utilizat în permanență pentru plecările de pe loc și funcționarea la viteze mici. Astfel, utilizând modul Auto ZTE va rezulta cel mai bun consum de carburant posibil, deoarece motorul cu combustie internă este oprit ori de câte ori este posibil.

Scania hibridVersiunea PHEV va avea avantajul că vehiculul va putea începe programul cu bateria complet încărcată. Încărcarea suplimentară se mai poate face și în timpul programului, cât timp camionul este parcat pentru încărcare sau descărcare.

Camioanele vor avea un retarder electric, operat de levierul tipic Scania de pe coloana de direcție. El oferă în total 5 poziții: 1-3 sunt doar pentru frânarea motorului electric, la 4 avem o frânarea maximă pe motorul electric plus frâna de eșapament a motorului termic, iar la 5 se retrogradează treapta de viteză pentru motorul convențional.

Camioanele au inclusă o opțiune ”power boost”, care aduce în plus, la apăsarea la fund a pedalei de accelerație, o putere suplimentară de 50 kW sau 250 Nm. Dacă șoferul alege modul Performance, camionul dispune oricând suplimentar de 20 kW sau 150 Nm.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...