Scania introduce Electric Active Steering și noi sisteme de asistență
Home Tehnologie Scania introduce Electric Active Steering și noi sisteme de asistență
Tehnologie

Scania introduce Electric Active Steering și noi sisteme de asistență

58

Scania lansează sistemul de direcție Electric Active Steering (EAS), care îi oferă șoferului o manevrabilitate mai bună în spațiile înguste, crește stabilitatea la viteze mari și permite introducerea unor noi sisteme de asistență.Practic, EAS este versiunea Scania pentru sistemul Volvo Dynamic Steering, introdus de rivalii din Suedia în urmă cu câțiva ani.

”Electric Active Steering ajută șoferul în multe feluri. Funcționează ca o servodirecție suplimentară. Volanul poate fi rotit mai ușor, lucru util mai ales la viteze mici, în aplicații de construcții și distribuție. EAS necesită mai puțin efort din partea șoferului și reduce oboseala la finalul zilei”, a declarat Gustav Ling, inginer de dezvoltare la Scania.

De asemenea, noile funcții de asistență introduse odată cu EAS susțin șoferul și asigură o călătorie mai confortabilă și mai sigură. ”Șoferii ar putea să nu iubească de la început noile funcții, dar credem că în timp vor învăța cum și când ele pot fi utile”.

Noile sisteme de asistență Scania

Lane Keep Assist (LKA): Se bazează pe o cameră video la nivelul parbrizului, care vede cum este poziționat camionul pe drum. Dezvoltat pentru autostrăzi, noul sistem reglează continuu direcția pentru a menține camionul pe mijlocul benzii de rulare. Șoferul decide când utilizează noua funcție.

Scania introduce Electric Active Steering și noi sisteme de asistențăLane Departure Warning with Active Steering (LDWAS): extinde funcționarea sistemului standard Lane Departure Warning (LDW). Intervine când camionul este aproape să părăsească banda fără ca șoferul să semnalizeze această intenție. Direcția activă funcționează lin și readuce camionul pe mijlocul benzii.

Scania introduce Electric Active Steering și noi sisteme de asistențăLane Change Collision Prevention (LCP): extinde funcționarea sistemului Blind Spot Waring (BSW). Dacă șoferul inițiază o schimbare de bandă și acolo este deja prezent un alt vehicul, BSW atenționează șoferul cu semnale optice și acustice, în timp ce LCP readuce camionul pe banda inițială.

Scania spune că noile funcții de asistență activă a direcției au fost dezvoltate și reglate atent pentru a lucra în beneficiul șoferului, fără a compromite siguranța și simțul volanului.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiTehnologie

Noi tehnologii ZF

În perioada premergătoare IAA Transportation 2024, ZF își dezvăluie în cadrul Global...

Tehnologie

ABB E-mobility și MAN demonstrează încărcarea MW pe eTruck

ABB E-mobility și MAN Truck & Bus au sărbătorit premiera sistemului de...

Tehnologie

MAN: Primul camion autonom pe autostradă

MAN Truck & Bus este primul producător de vehicule comerciale care primește...

Tehnologie

DAF prezintă PACCAR Connect

Cu o gamă largă de informații și ușurință de utilizare de vârf,...