Scania, creștere la nivel internațional în 2019, scădere în România
Home Camioane Scania, creștere la nivel internațional în 2019, scădere în România
Camioane

Scania, creștere la nivel internațional în 2019, scădere în România

9

Anul 2019 a fost unul de creștere pentru Scania la nivel internațional, cu volume de vânzări record pentru vehicule și servicii. În România, însă, Scania a înregistrat o scădere de aproape 40%.Pe scurt, vânzările Scania au crescut în 2019 cu 11%, iar venitul operațional cu 26%. ”În 2019 am continuat să creștem și am atins multe recorduri. Livrarea de vehicule a atins niveluri istorice, la fel și vânzărea de servicii”, a declarat Henrik Henriksson, președinte și CEO al Scania.

Numărul de camioane, autobuze și autocare livrate a fost mai mare cu 9% în 2019 față de 2018. Cererea de camioane din Europa a încetinit în a doua jumătate a anului 2019. Pentru autobuze și autocare, comenzile au scăzut în majoritatea regiunilor.

Tot anul trecut, Scania a vândut cu 46% mai multe camioane alimentate cu biocarburanți (6.631 de unități). De altfel, toate camioanele Scania diesel pot fi alimentate și cu biodieselul HVO.

De asemenea, Scania mizează tot mai mult pe electrificarea camioanelor grele. Nu există o tehnologie universală în acest domeniu, Scania testând în prezent mai multe tehnologii, precum camioanele cu celulă de combustie alimentate cu hidrogen, camioane electrice cu baterii sau camioane alimentate de la fire electrice aeriene, prin intermediul unui pantograf.

La polul opus, oficialii Scania nu pot estima deocamdată impactul epidemiei de Coronavirus asupra companiei. Aceștia au declarat că urmăresc îndeaproape evoluția situației și mențin un dialog strâns cu clienții, furnizorii, reprezentanții sindicatelor și alți parteneri.

În România au fost înmatriculate anul trecut 653 de camioane noi Scania, în scădere cu 38,2% față de 2018. Scania și-a păstrat poziția a cincea în clasamentul producătorilor din punct de vedere al vânzărilor de camioane în țara noastră, însă diferența față de următorul clasat, Iveco, a scăzut de la 633 de unități în 2018 la doar 112 în 2019. Un element pozitiv pentru Scania România a fost reprezentat de primele livrări de camioane Scania alimentate cu gaz natural comprimat (CNG).

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Ford Trucks și IVECO semnează un Memorandum de Înțelegere pentru a examina potențiale sinergii

Ford Trucks și IVECO au în plan un eventual parteneriat tehnologic. Primul...

Camioane

Gheorghe Vlase – Ambasadorul Ford Trucks F-Max pentru un condus eficient

AIC Trucks anunță lansarea unui proiect de test și analiză reală a...

Camioane

Camioanele „verzi” scapă de taxa de tranzitare a Bucureștiului

Vehiculele comerciale cu propulsie electrică sau hibridă vor fi scutite de plata...

Camioane

Volvo FH16: Un motor nou și mai puternic

Volvo Trucks introduce un nou motor pentru emblematicul său camion FH16. Cu...