Compania norvegiană ASKO folosește două camioane electrice cu baterii Scania în operațiunile sale din Oslo. Proiectul pilot marchează o altă bornă în cooperarea dintre Scania și ASKO privind soluții electrificate de transport greu.Rezultatele testelor Scania cu vehicule hibride utilizate în modul electric în centrele orașelor sunt pozitive. De aceea, producătorul a început și testarea camioanelor 100% electrice pentru distribuție urbană. Cu tehnologia bateriilor disponibilă în prezent, camioanele electrice cu baterii trebuie să parcurgă distanțe mai scurte și să poată dispune de infrastructură de încărcare. În distribuția urbană, încărcarea se poate face în timpul încărcării și descărcării mărfii. Cele două camioane operate de ASKO au baterii de 165 kWh, care asigură o autonomie de 120 km, și sunt încărcate prin cablu la 130 kW.
”Pe termen lung, electrificarea va fi cheia pentru obținerea unui sistem sustenabil de transport și în cazul camioanelor grele. În timpul acestei călătorii, este important să lucrăm alături de clienți la dezvoltarea vehiculelor și pentru a înțelege impactul asupra operațiunilor acestora, nu doar să ne asigurăm că soluția tehnică funcționează sau că energia pentru încărcarea bateriilor vine din surse regenerabile. De aceea, suntem încântați de noul proiect cu ASKO”, spune Karin Rådström, șef de vânzări și marketing al Scania.
Și în acest caz, producătorul suedez are o abordare modulară. Camioanele electrice cu baterii Scania folosite în operațiunile ASKO au un motor electric în locul celui termic. Motorul electric este alimentat de baterii reîncărcabile.
Date tehnice:
Masă maximă admisă: 27 tone
Configurație: 6×2*4
Lanț cinematic: motor electric de 290 kW (putere continuă 245 kW), cuplu maxim 2200 Nm, transmisie cu 2 viteze
Stocarea energiei: baterii litiu-ion de 165 kWh
Încărcare: putere maximă 150 kW DC (CCS)
Autonomie: 120 km
Priză de putere electrică: 15 kW
Comentați?