România se pregătește să conteste Pachetul Mobilitate 1 la CJUE
Home Noutati România se pregătește să conteste Pachetul Mobilitate 1 la CJUE
NoutatiTransportatori

România se pregătește să conteste Pachetul Mobilitate 1 la CJUE

51

România se pregătește să conteste Pachetul Mobilitate 1 la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Informația a fost dezvăluită într-o intervenție a UNTRR, în care se citează discuțiile cu reprezentanți ai Ministerului Transporturilor din ședințele de subcomisie pentru implementarea noilor reguli ale Pachetului Mobilitate 1 în legislația națională.În intervenția UNTRR, adresată ministrului Lucian Bode, se spune că, în ședințele subcomisiei de lucru organizate de MTIC, reprezentanții patronatelor din transporturi au cerut ca ”obligația de a organiza activitatea conducătorilor auto în condițiile prevăzute la articolul 8 alin. (8a) din Regulamentul CE nr 561/2006” să fie încadrată la încălcări minore. Articolul 8 din Regulamentul CE nr 561/2006 se referă la obligația șoferului de a respecta perioadele de repaus zilnic și săptămânal.

Reprezentantul Direcției Transport Rutier ar fi susținut că fapta nu se poate încadra la această categorie, deoarece România a pregătit acțiunea juridică prin care va contesta Pachetul Mobilitate 1 la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), iar această încadrare nu ar fi benefică pentru susținerea cauzei. Astfel, încadrarea faptei la ”încălcare foarte gravă” va susține în instanță impactul negativ pe care îl are Pachetul Mobilitate 1 asupra transportatorilor români.

Începând de la 20 august 2020 se aplică primele modificări introduse de Pachetul Mobilitate 1. Ele se referă la timpii de condus, precum și la condițiile necesare pentru odihna șoferilor. Sancțiunile se vor aplica după ce statele UE vor implementa noile regulamente în legislația națională.

Se pare că România va înainta la CJUE trei acțiuni de anularea parțială a Regulamentelor (UE) 2020/1054 și 2020/1055 și a Directivei (UE) 2020/1057. Regulamentele contestate se referă la:

  • interzicerea efectuării perioadei de odihnă săptămânală în cabina vehiculului
  • obligația conducătorilor auto de a se întoarce la 4 săptămâni în statul unde întreprinderea își are sediul sau la locul lor de reședință
  • obligația întreprinderii de a asigura întoarcerea vehiculelor o dată la 8 săptămâni la unul din centrele operaționale
  • limitările suplimentare la efectuarea operațiunilor de cabotaj
  • normele specifice privind detașarea conducătorilor auto.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

Noutati

IVECO și CNR confirmă eficiența bio-CNG-ului pentru decarbonizarea transporturilor

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...

NoutatiServicii

DKV Mobility oferă acces la prima rețea de stații de alimentare cu CNG din România

DKV Mobility, furnizor european de top de servicii și soluții de plată...