Home Noutati Rama Giurgiu, pentru linia de metrou M5, e în București
Noutati

Rama Giurgiu, pentru linia de metrou M5, e în București

151

Primul tren nou de metrou de la Alstom, rama ,,Giurgiu”, a ajuns în București. Livrarea este extrem de întârziată față de termenele inițiale. În plus, punerea în circulație urmează să fie făcută spre finalul anului, după teste.

Primul tren nou de metrou din cele 13 rame cumpărate în 2020 pentru Magistrala M5 Drumul Taberei a plecat de la fabrica din Brazilia spre București doar la finele lunii februarie. De-acolo și până la Portul Hamburg (Germania) transportul a fost asigurat pe vapor, și nu prin aero-cargo. Iar din Germania a venit pe un trailer care l-a adus în Capitală.

În circulație, rama botezată „Giurgiu” va intra doar după parcurgerea a 10.000 de kilometri în teste (rodaj), probe care se pot face doar pe timpul nopții, după cum au explicat oficialii Metrorex. Pentru celelalte 12 trenuri, numărul de kilometri de teste este de cinci ori mai mic.

Aproape doi ani de întârziere pentru livrarea primei rame de metrou

Contractul prevede asigurarea unui total de până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, livrate în două tranșe. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro. Acest contract poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane de euro.

Potrivit acordului inițial, livrarea primelor 13 rame din Brazilia ar fi trebuit să înceapă încă din iunie 2022. Însă furnizorul a invocat mai multe motive pentru întârzierea de aproape doi ani:

  • Criza globală de componente electronice și materii prime;
  • Pandemia COVID-19;
  • Conflictul armat din Ucraina.

Statul român îi va penaliza pe cei de la Alstom. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, vorbea de un cuantum de 22 de milioane de euro într-o declarație publică făcută pe 8 aprilie. În egală măsură, sunt întârzieri și-n cazul celor 37 de trenuri electrice InterRegio de lung parcurs, penalizarea de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară pentru același producător era, la același moment de 80 de milioane lei.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

Bugetul CFR pe 2024, aprobat

Bugetul CFR pe 2024 a aprobat de Guvern, cu o alocare de...

Noutati

Amenzi de până la 100.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor RO e-Transport

Sistemul RO e-Transport reprezintă o componentă esențială a efortului de digitalizare la...

Noutati

Reglementări mai stricte privind emisiile de CO₂ pentru camioane și autobuze

În viitor, în UE se vor aplica reglementări mai stricte privind emisiile...

Noutati

Statistici APIA pentru aprilie 2024

Vehiculele comerciale ușoare și minibusurile au înregistrat în aprilie 2024 o creștere...