Primul autobuz deschis alimentat cu gaz din lume

Vizitatorii din Paris se pot bucura de un tur al orașului cu primul autobuz deschis alimentat cu gaz din lume, construit pe un șasiu Scania.
Primul autobuz deschis alimentat cu gaz

Open Tour, o subsidiară a companiei publice RATP Group, operează 36 de autobuze cu etaj, care atrag anual aproximativ 700.000 de pasageri. După ce a introdus deja în operare 6 autobuze electrice cu baterii, Open Tour și-a completat flota și cu șase modele alimentate cu gaz.

”Vrem să testăm mai multe tehnologii ecologice, din moment ce nu știm ce regulamente vor fi aplicate în viitor. Până în 2024, întreaga flotă Open Tour va fi convertită la energie curată. Împreună cu municipalitatea din Paris și Agenția de Mediu ne-am angajat de mulți ani la o mobilitate sustenabilă. Cu o treime din flotă deja convertită la energie curată, suntem mândri că putem combina atracțiile turistice cu respectul pentru mediu”, a declarat Fabrice Bayon, Directorul Open Tour Paris.

Primul autobuz deschis alimentat cu gaz este construit de carosierul spaniol UNVI, pe un șasiu Scania. Autobuzul cu etaj este echipat cu 5 rezervoare de gaz cu o capacitate totală de 276 kg de CNG (echivalentul a 1.825 de litri). Capacitatea este suficientă pentru o autonomie de aproximativ 500 km. ”Avem nevoie să realimentăm doar o dată la două sau trei zile, lucru important din moment ce nu avem propria stație de alimentare”, a mai spus Bayon.

Autobuzul face 4-5 tururi în fiecare zi, parcurgând în medie 120 km înainte de a reveni la depou. Vehiculul de 12 metri lungime respectă standardele europene de 4 metri înălțime maximă și are o capacitate de 70 de pasageri. Pentru a facilita urcarea și coborârea pasagerilor în cele 250 de stații din Paris, autobuzul poate ”îngenunchea” până la o înălțime de 26 cm de la sol.

De-a lungul rutei, pasagerii primesc indicații în 12 limbi, precum și comentarii pentru copii în franceză, engleză și spaniolă. ”Estimăm o creștere constantă a turismului în Paris. Una dintre provocările noastre este de a face turiștii să revină la Paris. De aceea am început să oferim servicii digitale inovatoare de-a lungul rutei, pentru o experiență memorabilă la bordul autobuzelor”, a concluzionat Bayon.

Adaugati comentariu