Primăria Oradea va testa, timp de o lună, autobuzul electric e-UpCity. Reamintim, acesta a fost lansat recent de compania producătoare de autovehicule de transport rutier şi persoane ATP Trucks Automobile din Baia Mare. Aceasta este prima companie românească ce construieşte un astfel de mijloc de transport cu emisii zero.
Potrivit unui comunicat de presă al Primăriei, municipalitatea îşi doreşte în timpul testării să estimeze costurile de operare. Dar, în egală măsură, dorește să afle şi investiţiile care ar fi necesare pentru ca astfel de autovehicule să se regăsească în parcul auto al SC Oradea Transport Local SA.
Testarea nu înseamnă numai probarea pe circuitul oraşului, ci şi monitorizarea caracteristicilor tehnice. Ca şi a gradului de satisfacere a cerinţelor călătorilor. „Avem nevoie de know-how pentru a şti ce să alegem în viitor pentru transportul electric. Este cert că în următoarea perioadă de finanţare europeană singurele autobuze care vor mai fi finanţate vor fi cele hibrid sau cele electrice. Şi atunci, avem ocazia să ne punem la curent cu cele mai noi tehnologii. Pentru a învăţa ce înseamnă un astfel de autobuz şi a-l şti folosi. Pentru a putea lua decizia cea mai bună. Eu sper ca orădenii să observe diferenţa între ceea ce înseamnă un autobuz electric şi unul normal”, a declarat primarul Florin Birta.
e-UpCity, autonomie de 200-360 km
Primul prototip ATP Bus e-UpCity are o capacitate de 83 de locuri şi o lungime de 12,18 metri. În varianta de configuraţie specială, omologarea îi permite 95 de locuri. Are o autonomie de minimum 200 de kilometri în oraş, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometri.
Componentele sunt achiziționate de la furnizori consacrați. Cele 8 pachete de baterii sunt produse CATL – gigantul bateriilor EV și furnizor pentru cele mai prestigioase brand-uri auto. Axele sunt furnizate de producătorul german ZF Friedrichshafen AG, consacrat pe piața de profil, respectiv pe cei de la DANA GK Drive System.
Motorul electric al autobuzului e-UpCity este un motor sincron cu magnet permanent dezvoltat de DANA Prestolite. Sistemul de frânare este definit de experții de la WABCO, sistemul de climatizare încorporează tehnologia VALEO, iar sistemul de direcție este marca BOSCH/ZF.
Comentați?