Consiliul General al Capitalei a aprobat un studiu de oportunitate prin care se recomandă achiziţionarea a 250 de tramvaie moderne, necesare îmbunătăţirii transportului public de călători.
Studiul de oportunitate recomandă achiziţionarea a: 100 de tramvaie din gama de 27 de metri (dintre care 10 bidirecţionale), 100 de tramvaie din gama de 36 de metri unidirecţionale şi 50 de tramvaie din gama de 45 de metri. Ca şi posibile surse de finanţare nerambursabile au fost identificate PNRR şi POR 2021-2027.
Valoarea totală a investiţiei este estimată la 836.487.085 euro, respectiv 4.145.295.398 lei fără TVA.
Studiul de oportunitate a fost elaborat de o echipă mixtă formată din experţi din cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti Ilfov, în baza informaţiilor furnizate de către Societatea de Transport Bucureşti.
Potrivit raportului de specialitate, investiţia este justificată de gradul de uzură al parcului de tramvaie, precum şi de numărul tot mai mare al defectelor înregistrate, cauzate de starea tehnică a tramvaielor. Astfel, în prezent un număr de 348 de vehicule au durata normală de funcţionare depăşită.
„Necesitatea celor 100 de tramvaie de 36 de metri şi 50 de tramvaie din gama de 45 de metri este justificată atât de numărul de vehicule necesare pentru acoperirea cererii la orele de vârf, precum şi de menţinerea unui număr de vehicule rezervă pentru situaţiile de forţă majoră, defecte ale mijloacelor de transport în traseu. De asemenea, în prezent tramvaiele din gama de 36 de metri ce circulă pe linia 41 de metrou uşor şi linia 25 au gradul IV de încărcare, ceea ce înseamnă că vehiculul este încărcat la capacitatea maximă, circulaţia în interiorul vehiculului fiind foarte dificilă, iar numărul de călători preconizat în următorii ani este în continuă creştere datorită investiţiilor în transportul public”, se arată în raportul de specialitate.
Se menţionează că tramvaiele bidirecţionale din gama de 27 de metri vor fi folosite pe traseele care la capăt de linie nu dispun de bucle de întoarcere. Restul de 90 de tramvaie din gama de 27 de metri unidirecţionale vor fi utilizate pe trasee cu un grad de încărcare mai mic decât III.
Comentați?