Platforma Ghişeul Unic pentru vânzări online de bilete de tren, dezvoltată prin proiectul „Sistem integrat, bază de date unică şi furnizare de informaţii privind sistemul de ticketing al operatorilor de transport feroviar de călători”, a fost lansată public în producţie.
„Această ultimă etapă survine după implementarea protocoalelor de servicii şi structuri Web API, în sistemele informatice ale celor doi operatori de transport (OTF-C), respectiv CFR Călători SA şi Transferoviar Călători SRL care au transmis acceptanţa finală de participare la acest sistem dinamic şi complex”, precizează ARF.
Ce titluri de călătorie se pot achiziționa pe Ghișeul Unic
Prin utilizarea platformei online, se pot achiziţiona titluri de călătorie integrate, în conformitate cu actele normative în vigoare la călătoria pe calea ferată. Dar numai pentru următoarele categorii de călători, şi anume:
- adult – orice persoană (indiferent de vârstă) care plăteşte tariful integral de călătorie;
- copil – se consideră copiii până cel mult la împlinirea vârstei de 10 ani, la data călătoriei, inclusiv cei până în cinci ani pentru care se solicită loc separate;
- elev – tinerii care urmează o formă de învăţământ obligatoriu (gimnazial, profesional/liceal, postliceal) la o unitate de învăţământ acreditată/autorizată din România;
- student – se consideră studenţii români/străini înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă în instituţiile de învăţământ superior acreditate din România cu vârsta maximă de 26 ani.
De asemenea, se pot achiziţiona titluri de călătorie integrate numai:
a) pentru categoriile de clienţi menţionaţi mai sus pentru o călătorie simplă (pe un singur sens);
b) la trenurile care circulă în trafic intern pentru care este disponibilă funcţionalitatea de cumpărare;
c) pentru un număr maxim de călători pe tranzacţie, în funcţie de tipul de vagon, astfel: șase locuri la vagoanele de clasă – loc pe scaun (clasa I-a, clasa a II-a); șase locuri la vagoanele cuşetă cu șase paturi în cabină; patru locuri la vagoanele cuşetă cu patru paturi în cabină; două locuri la vagoanele de dormit cu două paturi în cabină şi la vagoanele de dormit în regim „single” (singur in cabină); trei locuri la vagoanele de dormit cu trei paturi în cabină;
d) dacă la fiecare tren din ruta selectată se solicită pentru toţi călătorii din tranzacţie acelaşi tip de vagon; e) dacă se solicită loc separat pentru fiecare călător, la trenurile cu regim de rezervare.
„În aceste condiţii, având în vedere că o platformă online implică într-o măsură semnificativă relaţia şi interacţiunea cu utilizatorii, vă rugăm să sesizaţi – în mod constructiv – orice disfuncţie constatată la operaţiunile de emitere şi decontare a titlurilor de călătorie integrate, la adresa de e-mail: office@arf.gov.ro”, se spune în postare.
Platforma este în dezvoltare
ARF precizează că platforma online Ghişeul unic se află în continuă dezvoltare (modificări, adaptări sau upgradări), iar scopul pentru care ea a fost concepută a fost vânzarea de bilete la orice tren, indiferent de operatorul de transport de călători public feroviar care îl operează, şi rezervarea locurilor la trenurile oricărui operator de transport de călători feroviar.
Adresa de accesare a acesteia este: https://bilete.infofer.ro, iar după definitivarea structurilor Web API ale celorlalţi patru operatori privaţi de transport feroviar de călători platformele informatice ale acestora urmează să fie integrate, treptat, în Ghişeul Unic – vânzări online.
„În perioada următoare vor fi definitivate şi configurările numelor de domenii dedicate acestui tip de serviciu, pe care le vom comunica pentru a vă putea actualiza listele de favorite şi scurtături”, mai spune ARF.
Comentați?