Home Camioane Premieră: Volvo Trucks testează camioane electrice alimentate cu hidrogen pe drumurile publice
CamioaneTehnologie

Premieră: Volvo Trucks testează camioane electrice alimentate cu hidrogen pe drumurile publice

98

Emițând doar vapori de apă, camioanele cu celule de combustie alimentate cu hidrogen vor fi o parte importantă a portofoliului de produse Volvo Trucks cu emisii zero. Acum, vehiculele au depășit o piatră de hotar importantă – și anume testarea pe drumurile publice.

Anul trecut, Volvo Trucks și-a prezentat pentru prima dată camioanele electrice cu celule de combustibil. Aceste camioane cu emisii zero folosesc hidrogen pentru a-și produce propria energie electrică la bord, ceea ce le face potrivite pentru misiuni de transport mai lungi.

Acum, camioanele au fost testate pentru prima dată pe drumurile publice. Dar nu orice drum public. Pentru a face acest lucru mai dificil, testele au fost efectuate deasupra Cercului Arctic, în nordul Suediei – într-un climat extrem de rece.
„Camioanele funcționează șapte zile pe săptămână și în toate tipurile de vreme. Condițiile dure de pe drumurile publice din nordul Suediei, cu gheață, vânt și multă zăpadă, reprezintă un mediu de testare ideal”, spune Helena Alsiö, VP Managementul Produselor Powertrain la Volvo Trucks. „Sunt încântat să spun că testele merg bine, confirmând testele pe care le-am efectuat în prealabil, atât digital, cât și pe pista noastră de testare restrânsă din apropiere de Göteborg.”

Camioanele electrice cu pile de combustie alimentate cu hidrogen vor fi potrivite în special pentru distanțe mai lungi și atunci când folosirea numai a bateriilor nu este o opțiune: de exemplu, în zonele rurale fără infrastructură de încărcare.

Disponibil comercial în a doua jumătate a acestui deceniu

Volvo oferă în prezent cea mai largă gamă de produse din industrie de camioane electrice cu baterii, cu șase modele în producție de serie, care asigură o varietate foarte largă de transporturi în și între orașe.

Camioanele electrice cu celule de combustibil vor fi disponibile în a doua jumătate a acestui deceniu. Testele cu transportatorii vor începe cu câțiva ani înainte de lansarea comercială.

Pentru a accelera dezvoltarea, Volvo Group și-a unit forțele cu Daimler pentru a dezvolta și produce sisteme de celule de combustie care sunt adaptate pentru vehiculele grele.

Posibil să reducă CO2 deja astăzi

Pentru transportatorii care doresc să ofere deja transport cu emisii zero, Volvo Trucks oferă în prezent șase modele diferite de baterii electrice, precum și camioane care funcționează cu combustibili regenerabili, cum ar fi biogazul. „Trebuie să acționăm acum pentru a opri încălzirea globală. Indiferent de sarcinile de transport sau de unde din lume își desfășoară activitatea clienții noștri, așteptarea nu este o opțiune. În câțiva ani, clienții noștri vor putea elimina complet emisiile de CO2 de la camioanele lor”, spune Roger Alm, președintele Volvo Trucks.

Camioanele Volvo cu celule de combustibil alimentate cu hidrogen vor folosi două celule de combustibil cu o capacitate de a genera 300 kW de energie electrică. Hidrogenul verde este o resursă nesfârșită care este produsă prin utilizarea surselor de energie regenerabilă, cum ar fi vântul, apa și soarele.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...