Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) va realiza în următorii şase ani lucrări de construcţii atât în interiorul terminalului cât şi în afara lui. Informația a fost făcută publică de Sorin Radu Păun, directorul general al companiei.
”Vom ataca subiecte cum ar fi platformele, pistele de decolare, zonele de parcare pentru avioane, dar şi în afara terminalului, în partea de landside cum o numim noi, vom avea multe investiţii în partea de parcări, atât pentru sosiri, plecări.
Noi aşteptăm să vină şi metroul. E adevărat că nu este investiţia noastră. Va fi un mare impact asupra aeroportului.
Vom interveni în partea de arhitectură interioară a prezentului terminal, unde vom reface absolut tot ceea ce este vechi, ca să spunem aşa, vom da o arhitectură modernă, dar împreună cu asta vom reface şi instalaţii, ventilaţie şi alte tipuri de lucrări.
Zona de check-in, care are de asemenea impact important pentru pasagerii noştri, este şi ea în reabilitare în acest moment. Vom avea două zone de check-in, plecări vechi se numesc ele, care vor fi făcute la nivelul anilor 2022 din punct vedere tehnologie, din punct de vedere impact pentru pasageri şi vom creşte în acest fel capacitatea de prelucrare a pasagerilor şi bagajelor dânşilor”, a spus Sorin Radu Păun, la Conferinţă internaţională de infrastructură şi tehnologie aeroportuară, organizată de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.
CNAB are în vedere creşterea cu 30-40% a acestei capacităţi, pentru că nu se va umbla la toate zonele de check-in care sunt patru în total. Celelalte două urmează să intre mai târziu într-un alt plan de modernizare. Întrebat de jurnalişti ce presupune procesul de modernizare, Păun a explicat că se schimbă toate benzile, dar și modul de a face check-in-ul. „Timpul de aşteptare se va reduce proporţional cu capacitatea, dar aşa până la urmă, o dată cu timpul va creşte traficul de pasageri în următorii 3 ani. Deci efortul nostru practic va fi orientat în principal spre a face faţa acestei creşteri”, a afirmat Sorin Radu Păun.
Comentați?