Peter Eriksson extinderea retelei de service Volvo Trucks
Home Noutati Plan ambițios de extindere a rețelei de service Volvo Trucks
Noutati

Plan ambițios de extindere a rețelei de service Volvo Trucks

41

Invitatul nostru din această ediție este Peter Eriksson, director general al Volvo Group Trucks România, care ne-a vorbit despre rezultatele companiei de anul trecut, obiectivele pentru 2019, dar și despre aspecte tehnice, precum emisiile camioanelor și viitorul motoarelor diesel. Oficialul ne-a dezvăluit și planul de extindere a rețelei de service Volvo Trucks cu alte trei centre, primul la Sibiu.Cum a fost anul 2018 pentru Volvo Group Trucks în România?
A fost un an bun. Piața totală a crescut cu aproximativ 20%, iar în volumele noastre s-a văzut o creștere similară, astfel încât ne-am menținut cota de piață din 2017.

Ce ne puteți spune despre vânzările directe de anul trecut?
În total am vândut 2.100 de camioane: 1.200 de unități Volvo, 400 Renault și 500 de camioane rulate. La vehicule rulate am avut o creștere de 25% față de anul precedent.

Cum puteți împărți camioanele noi vândute în funcție de domeniul lor de utilizare?
Pentru Volvo, modelul cel mai popular este FH pentru distanțe lungi, care reprezintă aproximativ 90% din totalul vânzărilor în România. Restul de 10% sunt camioane rigide, în special pentru construcții. În cazul Renault avem și o prezență puternică în licitațiile publice, astfel încât vehiculele specializate reprezintă aproximativ 30% din vânzări.

Plan ambițios de extindere a rețelei de service Volvo Trucks

Care sunt cele mai populare servicii Volvo Trucks în România?
În primul rând avem un portofoliu foarte solid de camioane însoțite de serviciile telematice Dynafleet, de peste 3.600 de vehicule. Acest serviciu are o penetrare de piață foarte înaltă, aproape fiecare camion nou vândut este echipat cu Dynafleet. De asemenea, contractele de reparații și întreținere devin din ce în ce mai populare. În prezent avem aproximativ 2.000 de unități acoperite de contracte de service Volvo Trucks. Sunt din ce în ce mai multe contracte Gold, motivul principal fiind întreținerea preventivă. Sigur că există și o perioadă de garanție, dar când un client ajunge să ceară reparații pe garanție deja are o problemă. Așa că trebuie să mergem în direcția în care prezicem și prevenim opririle neplanificate, de aceea contractele Gold devin din ce în ce mai populare.

UE a votat recent un standard mai strict pentru emisiile camioanelor. Credeți că o reducere cu 30% până în 2030 este un obiectiv rezonabil?
Da, este un obiectiv rezonabil. Trebuie să mergem în această direcție, mai ales că nu există nicio contradicție între reducerea emisiilor de CO2 și productivitatea clienților noștri. Cred că suntem foarte bine poziționați cu tehnologiile pe care le dezvoltăm, iar multe dintre aceste tehnologii sunt deja în producție. O soluție este alimentarea cu gaz natural lichefiat (LNG), iar pe de altă parte avem camioanele electrice pentru aplicații urbane, care vor intra și ele în producție de serie în acest an.

Volvo a demonstrat deja că este posibilă reducerea emisiilor de CO2 cu 30% chiar și cu un camion diesel. Dar nu este un astfel de camion prea scump?
Pentru atingerea acestui obiectiv trebuie să lucrăm cu toții împreună. Noi, ca producător, trebuie să dezvoltăm tehnologiile, clientul trebuie să fie de asemenea interesat de protecția mediului, iar autoritățile trebuie să participe cu stimulente foarte puternice pentru achiziția de astfel de vehicule, dar și cu infrastructura necesară. Lipsa infrastructurii este cea mai mare problemă pe care o avem în acest moment pentru multe dintre tehnologii.

Plan ambițios de extindere a rețelei de service Volvo Trucks

Din punctul dumneavoastră de vedere, ce tehnologie are cel mai bun raport între costul de achiziție și reducerea emisiilor?
Grupul Volvo nu lucrează cu o singură tehnologie. Pentru aplicațiile de transport pe distanțe lungi, soluția noastră este alimentarea cu LNG. Pentru aplicații municipale și distribuție urbană am început deja să livrăm camioane electrice. Dar investițiile în aceste tehnologii nu pot funcționa dacă nu sunt susținute de autorități, cu stimulente și infrastructura necesară.

Sunt interesați transportatorii români de camioanele alimentate cu carburanți alternativi?
Există un interes foarte mare pentru aceste camioane. În Europa există stimulente puternice, de exemplu taxe de drum zero pentru camioanele LNG și CNG, dar infrastructura este încă o provocare. Mai important, infrastructura necesară are lipsuri mari pe drumul de întoarcere în România. Nu vom promova camioanele LNG pe piața locală cât timp clienții nu vor putea să le aducă înapoi în țară. Dar există inițiative locale, am fost contactați de consultanți și companii care vor să deschidă stații de alimentare cu gaz și în România. Investitorii doreau să știe dacă noi suntem pregătiți din punctul de vedere al produsului și cât de mare este interesul clienților noștri pentru camioanele LNG.

Când sperați să vindeți primul camion LNG în România?
Vom vinde primul camion LNG în România atunci când clientul va avea posibilitatea să revină cu el în țară, altfel investiția nu ar fi eficientă. Am putea vinde și astăzi, dar nu putem doar să înmânăm cheile, trebuie să oferim o soluție completă, cu service și stații de alimentare. Camionul se vinde în Europa, dar în special în țările din „Coridorul Albastru“ în care există infrastructura necesară.

Cât timp credeți că Volvo Trucks va mai dezvolta motoare diesel?
Acum 10 ani, lumea se temea de epuizarea resurselor de petrol, acum nu mai este cazul. Camioanele diesel vor mai exista încă mulți ani, dar vor deveni tot mai eficiente, consumul și emisiile de CO2 vor fi mai mici. Aceste camioane diesel vor fi complementare soluțiilor alternative. Sunt multe elemente care pot ajuta la reducerea emisiilor: combinațiile de vehicule mai lungi și mai grele, o logistică mai inteligentă, eficiența la granițe și multe altele. În Scandinavia se permit din acest an camioane și mai lungi și mai grele decât erau deja. Infrastructura nu permite peste tot, dar în unele părți ale Europei se pot folosi aceste combinații.

Credeți că piața de camioane din România va crește din nou în 2019?
În ultimii 5-6 ani piața a crescut constant și am ajuns la vârful unui ciclu de business. Pentru 2019 estimăm o ușoară contractare, dar venind de la volume foarte mari. Există și multă incertitudine pe plan politic, de exemplu Brexitul sau pachetul de mobilitate al UE, care produc un efect de așteptare și de amânare a investițiilor. Prognoza noastră pentru piața europeană este o scădere între 5 și 10%, după 5 ani consecutivi de creștere. Nu va fi o scădere dramatică, ci o ușoară corecție.

Sibiu centru service Volvo TrucksCare este obiectivul Volvo Trucks pentru anul acesta?
Vrem să ne menținem prezența puternică pe piață, să avem ca și până acum volume mari. De asemenea, ne dorim să creștem potențialul de a oferi servicii clienților noștri. De aceea, în 2019 ne vom concentra foarte mult pe dezvoltarea rețelei de service Volvo Trucks.

Veți deschide centre noi de service Volvo Trucks în România?
Suntem mulțumiți de atelierele pe care le avem acum, dar nu suntem destul de prezenți în teritoriu. Obiectivul nostru normal este de a merge acolo unde sunt clienții. În prezent avem 9 ateliere și îl vom deschide pe al zecelea în curând, la Sibiu. De asemenea, avem o locație nouă pentru centrul din Constanța. Am stabilit un plan pe cinci ani, destul de ambițios, de a acoperi punctele albe de pe hartă, din sud-vestul și nord-estul țării. Există o cerere mare de servicii, în creștere cu 40% față de 2015. Nevoile clienților sunt mai puternice și avem nevoie de flexibilitate pentru a ne asigura că autocamioanele sunt pe șosea și nu în atelier.

Interviu apărut în numărul 272 (Aprilie 2019) al revistei Cargo&Bus.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

IAA Transportation 2024: spre o expoziție cu adevărat globală și inovatoare

Cel puțin în ceea ce privește vehiculele comerciale, IAA Transportation 2024 va...

Noutati

Bugetul CFR pe 2024, aprobat

Bugetul CFR pe 2024 a aprobat de Guvern, cu o alocare de...

Noutati

Amenzi de până la 100.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor RO e-Transport

Sistemul RO e-Transport reprezintă o componentă esențială a efortului de digitalizare la...

Noutati

Reglementări mai stricte privind emisiile de CO₂ pentru camioane și autobuze

În viitor, în UE se vor aplica reglementări mai stricte privind emisiile...