Home Noutati Parteneriat pentru stații destinate camioanelor electrice
NoutatiServicii

Parteneriat pentru stații destinate camioanelor electrice

10

Cei mai importanți producători de vehicule comerciale, Daimler Truck, TRATON GROUP și Volvo Group au semnat un parteneriat vizând electrificarea. Acordul vizează instalarea și operarea unei rețele publice europene de încărcare de înaltă performanță pentru camioane și autocare de mare distanță electrice.

Scopul comun este de a iniția și accelera construirea infrastructurii de încărcare. Pentru a spori încrederea clienților și pentru a sprijini transformarea UE în transporturi neutre din punct de vedere climatic.

Acest parteneriat pune bazele unui viitor joint-venture. Acesta ar urma să fie deținut în egală măsură de cele trei părți. Operațiunile ar urma să înceapă în 2022. Părțile intenționează să investească împreună 500 de milioane de euro. Suma ar urma să fie cheltuită pentru a instala și opera cel puțin 1.700 de puncte de încărcare de înaltă performanță. Acestea ar urma să fie apropiate de autostrăzi. În plus, se vor crea puncte logistice și de destinație, în termen de cinci ani de la înființarea acest joint-venture.

Numărul de puncte de încărcare ar urma să crească ulterior semnificativ. Sunt vizați parteneri suplimentari, dar și finanțarea publică. Viitorul joint-venture este planificat să funcționeze sub propria identitate corporativă și să aibă sediul în Amsterdam.

Parteneriat pentru realizarea Green Deal

Acest joint-venture rezultat din parteneriat va acționa ca catalizator și facilitator pentru realizarea Green Deal. Este vorba despre acordul care vizează un transport de mărfuri neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050.

Volvo Group, Daimler Truck și TRATON GROUP reiterează necesitatea unei rețele de încărcare de înaltă performanță. O soluție pentru a sprijini operatorii de camioane în tranziția lor la soluții de transport neutre, în special în ceea ce privește camioanele heavy-duty. Infrastructura de încărcare de înaltă performanță, care va permite transportul rutier ”verde” pe distanțe lungi, este, din punctul de vedere al costurilor, o modalitate eficientă de reducere semnificativă a emisiilor.

Martin Daum, CEO Daimler Truck: „Obiectivul comun al producătorilor de camioane din Europa este de a atinge neutralitatea climatică până în 2050. Cu toate acestea, este vital ca construirea infrastructurii corecte să meargă în paralel cu punerea pe drum a camioanelor neutre. Împreună cu TRATON GROUP și Volvo Group, suntem, așadar, foarte încântați să facem acest pas de pionierat. Care vizează realizarea unei rețele de încărcare de înaltă performanță în toată Europa.”

Matthias Gründler, CEO TRATON GROUP: „Pentru TRATON GROUP, este clar că viitorul transportului este electric. Acest lucru necesită dezvoltarea rapidă a punctelor de încărcare accesibile publicului. În special pentru transporturile grele pe distanțe mari. Acum avansăm împreună cu partenerii noștri Daimler Truck și Volvo Group pentru a face această rețea de înaltă performanță o realitate cât mai rapid posibil. Acum facem primul pas pentru a accelera tranziția către un transport durabil. Al doilea pas ar trebui să fie un angajament puternic al UE. Pentru extinderea completă a unei rețele de încărcare în toată Europa. ”

Martin Lundstedt, președinte și CEO Volvo Group: „Punem bazele necesare pentru a face trecerea la electrificare. Avem tehnologii puternice de electromobilitate.Iar acum, prin acest parteneriat cu Daimler Truck, TRATON GROUP avem o înțelegere la nivel de industrie. Iar grație Green Deal, și un mediu politic menit să ne asigure progrese fundamentale către soluții de transport și infrastructură durabile. ”

Raportul ACEA

Un raport recent al ACEA a relevat faptul că sunt necesare până la 15.000 de puncte de încărcare de înaltă performanță până cel târziu în 2025. Și până la 50.000 de puncte de încărcare de înaltă performanță până cel târziu în 2030. Prin urmare, acest parteneriat este un apel la acțiune către toți ceilalți actori din industrie. Ca și pentru guvernele și autoritățile de reglementare.

Noua rețea va fi deschisă și accesibilă pentru toate vehiculele comerciale din Europa, indiferent de marcă. Cea mai înaltă prioritate a viitorului joint venture va fi încărcarea rapidă a bateriilor. Astfel, camioanele și autocarele electrice destinate operațiunilor pe distanțe lungi își vor putea prelungi autonomia prin încărcări intermediare în timpul pauzelor obligatorii de 45 de minute.

Volvo Group, Daimler Truck și TRATON GROUP vor deține acțiuni egale în acest joint-venture. Dar vor  continua să fie concurenți în toate celelalte domenii. Crearea noii companii este acum subiectul aprobărilor de la organismele antitrust. Semnarea acordului final pentru înființarea companiei joint venture este așteptat înainte de sfârșitul anului

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Servicii

Parteneriat 24pay – Bileteria

24pay îşi consolidează poziţia pe segmentul transport rutier, oferind utilizatorilor aplicaţiei posibilitatea...

Servicii

UTA Edenred: Stații Circle K în Republica Irlanda și Irlanda de Nord

UTA Edenred, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de mobilitate...

Noutati

CNAIR a semnat astăzi contractul de atribuire a lucrărilor de reabilitare a podului de peste canalul Poarta Albă – Midia – Năvodari

Asocierea Geiger Transilvania S.R.L. – Pod-Proiect S.R.L. a fost miercuri desemnată câştigătoarea...

Noutati

Autostrada Sibiu – Pitești: Imagini noi cu primul tunel veritabil de autostradă din România

Pe Autostrada Sibiu – Pitești se lucrează din plin. Iar pasionații de...