harta culoare verzi Romania
Home Noutati Recomandări CE: culoare verzi pentru transportul de marfă în UE
NoutatiTransportatori

Recomandări CE: culoare verzi pentru transportul de marfă în UE

1.5k

Comisia Europeană a emis noi orientări practice în legătură cu gestionarea frontierelor, în scopul de a menține circulația mărfurilor pe tot teritoriul UE pe durata actualei pandemii. Pentru a se asigura că lanțurile de aprovizionare din întreaga UE continuă să funcționeze, se solicită statelor membre să desemneze neîntârziat toate punctele interne corespunzătoare de trecere a frontierei din cadrul rețelei transeuropene de transport (TEN-T) ca puncte de trecere a frontierei pentru așa numitele ”culoare verzi”.Punctele de trecere a frontierei pentru aceste culoare verzi trebuie să fie deschise tuturor vehiculelor de marfă, indiferent de natura mărfurilor pe care le transportă. Trecerea frontierei, inclusiv toate verificările și controalele medicale, nu trebuie să dureze mai mult de 15 minute.

Comisarul pentru transporturi Adina Vălean a declarat: ”Documentul nostru de orientare are drept scop să contribuie la protejarea lanțurilor de aprovizionare ale UE în aceste condiții dificile și să asigure că mărfurile și lucrătorii din sectorul transporturilor pot continua să circule peste tot unde este necesar, fără întârziere. Acum este importantă mai mult decât oricând o abordare colectivă și coordonată în privința transportului transfrontalier. Aceste culoare verzi sunt de asemenea concepute special pentru a-i proteja pe lucrătorii din sectorul transporturilor aflați în prima linie a acestei crize. Acest set de recomandări le va facilita misiunea deja stresantă și va conferi muncii lor mai multă siguranță și previzibilitate”.

Puncte de trecere a frontierei pentru ”culoare verzi”

Procedurile de la punctele de trecere a frontierei pentru culoarele verzi trebuie reduse la minimum și simplificate, menținându-se un nivel strict necesar. Verificările și controalele medicale trebuie efectuate fără ca conducătorii auto să trebuiască să iasă din vehicule, iar conducătorii înșiși trebuie supuși doar unor controale minime. Nu trebuie să li se solicite conducătorilor vehiculelor de transport de mărfuri să prezinte niciun alt document în afara documentului de identitate, a permisului de conducere și, dacă este necesar, a unei scrisori din partea angajatorului. Trebuie acceptată prezentarea/depunerea documentelor pe cale electronică.

Niciun vehicul și niciun conducător al vreunui vehicul de transport de mărfuri nu trebuie să fie discriminați, indiferent de originea și destinația lor, de naționalitatea conducătorului auto sau de țara de înmatriculare a vehiculului.

În contextul actualei situații, se solicită totodată insistent statelor membre să suspende temporar toate interdicțiile de acces rutier valabile actualmente pe teritoriul lor, cum ar fi condusul la sfârșit de săptămână, pe timp de noapte și interdicțiile de la nivel sectorial.

Comisia încurajează statele membre să creeze coridoare sigure de tranzit care să le permită conducătorilor auto particulari și pasagerilor lor, cum ar fi lucrătorii din sectorul sănătății și din cel al transporturilor, precum și cetățenilor UE care sunt repatriați, indiferent de naționalitatea lor, să tranziteze țara direct, cu prioritate, în toate direcțiile necesare de-a lungul Rețelei TEN-T. Acest lucru trebuie făcut menținându-se cu strictețe pe ruta desemnată și luându-și pauzele necesare minime. Statele membre ar trebui să se asigure că dispun de cel puțin un aeroport funcțional pentru zboruri în scopuri de repatriere și în scopuri umanitare și de ajutorare.

Aplicarea unor norme pentru lucrătorii din sectorul transporturilor

Pentru a menține fluxul transporturilor, Comisia recomandă ca statele membre să ia măsuri pentru a asigura libera circulație a tuturor lucrătorilor implicați în transportul internațional, indiferent de modul de transport. În special, ar trebui să se renunțe la norme precum restricțiile de călătorie și carantina obligatorie a lucrătorilor din sectorul transporturilor care nu prezintă simptome. De exemplu, statele membre nu ar trebui să solicite ca lucrătorii din sectorul transporturilor să dețină un certificat medical care să dovedească faptul că sunt în stare bună de sănătate. Pentru a se garanta siguranța lucrătorilor din sectorul transporturilor, este necesar un nivel ridicat în ceea ce privește igiena și măsurile operaționale în aeroporturi, porturi, gări și alte noduri de transport terestru. Comunicarea Comisiei include o listă completă de recomandări pentru a proteja conducătorii auto de coronavirus.

Ar trebui să se considere că certificatele de competență profesională recunoscute la nivel internațional dovedesc într-o măsură suficientă că lucrătorul își desfășoară activitatea în domeniul transporturilor internaționale. În lipsa acestor certificate (nu toți conducătorii auto internaționali dețin un astfel de document) ar trebui acceptată o scrisoare semnată de angajator.

Toate aceste principii ar trebui să se aplice și resortisanților țărilor terțe dacă aceștia sunt esențiali pentru a asigura circulația liberă a mărfurilor în interiorul UE și cu destinația UE.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

Noutati

IVECO și CNR confirmă eficiența bio-CNG-ului pentru decarbonizarea transporturilor

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...

NoutatiServicii

DKV Mobility oferă acces la prima rețea de stații de alimentare cu CNG din România

DKV Mobility, furnizor european de top de servicii și soluții de plată...