Lucrările pregătitoare pentru construirea secțiunii 1 Mai – Tokyo/Băneasa a Magistralei 6 sunt estimate să înceapă în al doilea trimestru al anului.
Magistrala 6 realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti. Noul tronson va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.
Linia nouă de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.
Pe 8 martie 2022, Metrorex a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură pentru primul lot (1 Mai – Tokyo) al Magistralei 6, care va avea o lungime de 6,6 km și va cuprinde șase noi stații.
Conform informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), evaluarea ofertelor s-a finalizat pe 20 ianuarie 2023, dar licitația apare încă în faza de deliberare. Procedura de achiziție este în prezent în evaluarea ofertelor depuse.
Secțiunea 2, Tokyo – Aeroport Henri Coandă
În septembrie, secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat că toate cele trei firme calificate în procedura de licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru secțiunea 2 a Magistralei M6, respectiv Tokyo – Aeroport Henri Coandă, au depus ofertele la termenul stabilit.
1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.
2. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.
3. GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.S.
Secțiunea 2 Tokyo – Aeroport Henri Coandă are un traseu de 7,6 km și cuprinde șase stații:
– Washington
– Paris
– Bruxelles
– Otopeni
– Ion I.C. Brătianu
– Aeroport Otopeni
Valoarea estimată a contractului este de 1,3 miliarde de lei, fără TVA.
Comentați?