Mercedes a demarat producția de componente pentru modelul electric eActros. Vorbim despre trenul de rulare electric și baterii, care sunt manufacturate și asamblate în uzinele Gaggenau, Kassel și Mannheim.
Componentele vor fi utilizate în producția de serie a lui eActros , care va începe pe 7 octombrie 2021 la uzina Mercedes-Benz din Wörth. Mai exact, fabrica din Mannheim a început să asambleze bateriile pentru camionul electric. În timp ce fabrica Mercedes-Benz din Kassel asamblează axele electrice. Fabrica Mercedes-Benz din Gaggenau se va ocupa de fabricarea componentelor de transmisie asociate.
„Lansarea producției de componente pentru eActros este de o mare importanță. Acesta este primul camion complet electric produs în serie care poartă steaua Mercedes. Datorită pachetelor noastre de baterii, a punții electrice și a componentelor sistemului de acționare, suntem implicați pe scară largă în transformarea eActros într-un vehicul de calitate Mercedes-Benz. Unul care va fi local neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon”, a declarat Yaris Pürsün, șeful Global Powertrain Operations Daimler Truck.
Pentru a adăuga: „Primul nostru camion complet electric produs de serie de la Mercedes-Benz are o valoare intrinsecă impresionantă. Componentele cheie sunt produse în locațiile din Germania în conformitate cu standarde de calitate superioare. Aceasta deschide o nouă eră pentru rețeaua de producție și tehnologie a centralelor noastre de propulsie germane. ”
eActros este deja în teste la clienți
În paralel cu startul producției de componente, continuă și testele cu eActros. Trei vehicule au fost deja încredințate pentru utilizarea în condiții de reale de către trei companii. Este vorba despre Logistik Schmitt,cu sediul în nordul Pădurii Negre, Simon Loos, din Olanda, și Tevex Logistics în Renania de Nord-Westfalia. Un alt eActros este configurat pentru activitatea de colectare a deșeurilor. El urmează să fie folosit de Remondis.
Rainer Schmitt, Managing Partner al Logistik Schmitt, a avut o reacție foarte pozitivă la posibilitatea de a testa vehiculul înainte de producție. Și a declarat că compania așteaptă cu nerăbdare integrarea versiunii de serie a lui eActros. „Un prototip al lui eActros a fost supus unor teste practice intensive la compania noastră din iulie 2019. Și și-a dovedit în mod clar valoarea. Până în prezent, acest vehicul a parcurs în jur de 70.000 de kilometri în toate tipurile de vreme. Și a efectuat aproape 7.000 de operațiuni de transport pentru peste 40.000 de tone de marfă. Suntem foarte încântați că prototipul este înlocuit acum cu un eActros pre-producție”.
Comentați?