Nikola încheiase deja în luna iunie un acord pentru a vinde acțiuni în valoare de până la 300 milioane dolari către Tumim Stone Capital. Acum producătorul de camioane electrice a semnat un al doilea acord cu banca de investiții, ridicând suma la 600 de milioane de dolari.
De la încheierea primului acord, Nikola a vândut deja acțiuni ordinare în valoare de aproape 47 de milioane de dolari către Tumim. Informația a fost furnizată de Reuters. Conform celui de-al doilea acord de cumpărare, Nikola va avea dreptul, dar nu și obligația, de a emite și vinde până la 300 de milioane de dolari acțiuni comune suplimentare către Tumim. Acest lucru este supus unui număr de restricții.
„Liniile de capitaluri proprii cu Tumim, împreună cu numerarul estimat, vor oferi Nikola acces la lichidități de aproximativ 800 de milioane de dolari până la sfârșitul anului 2021”, exprimă CEO-ul Nikola, Mark Russell.
Capitalul este necesar pentru producția Nikola Tre
Tranzacția vine la momentul potrivit. Deoarece Nikola intenționează să înceapă producția modelului electric Nikola Tre până la sfârșitul acestui an. Pentru modelul Nikola Tre destinat Europei, start-up-ul SUA va furniza trenul electric. În timp ce Iveco va furniza binecunoscuta platformă S-Way, inclusiv cabina șoferului. După cum am anunțat deja, asamblarea va avea loc la fabrica din Ulm a CNH Industrial .
Primele exemplare vor ajunge la clienți din SUA cu care s-au semnat deja pre-contracte. Iar anul viitor Nikola Tre va ajunge și în Europa. Acolo unde, spre exemplu, portul Hamburg urmează să devină client pilot. Pe termen mediu, producția în Ulm ar urma să crească la 3.000 de vehicule pe an.
După introducerea modelului electric Tre în America de Nord și Europa, Nikola intenționează să lanseze și două camioane FCEV. Ele sunt realizate pe baza proiectelor cu care Nikola a intrat în etapa eMobility în urmă cu câțiva ani.
Nu lipsesc problemele
Nu totul este însă roz în ceea ce privește start-up-ul Nikola. După un atac la bursă, anul trecut, mulți investitori și-au pierdut încrederea în aceasta companie. Fondatorul și CEO-ul Trevor Milton a trebuit să demisioneze. Și, între timp, Procuratura Generală a statului New York l-a pus sub acuzare.
Ca urmare, investiția anunțată de General Motors nu s-a concretizat. Iar compania a fost obligată să oprească proiectul pick-up-ului electric Badger. A fost, totuși, încheiat un memorandum potrivit căruia GM va furniza pilele de combustibil pentru camioane. Însă acesta devenea realitate numai dacă părțile se înțelegeau asupra condițiilor, iar Nikola plătea în avans. Iar afacerea a căzut. Astfel că acum start-up-ul lucrează cu cei de la Bosch. Dar și Bosch și-a redus participarea în decembrie 2020.
Drept urmare, compania a decis să-și schimbe planurile sub conducerea noului CEO, Mark Russell. În februarie 2021, obiectivul pentru anul curent a fost redus de la 600 la 100 de vehicule pentru testarea interesului clienților. În august, această țintă a fost revizuită din nou din pricina întârzierilor legate de achiziționarea de componente. Și se vorbește despre 25-50 de exemplare. Acordul cu CNH Industrial și infuzia de capital amintită pot schimba însă lucrurile în bine.
Comentați?