Home Camioane MAN, ultima generație diesel în Nürnberg
CamioaneNoutati

MAN, ultima generație diesel în Nürnberg

52

MAN pornește producția noului motor diesel foarte eficient de 13 litri. Unitatea D30, cu eficiență îmbunătățită a consumului, a fost dezvoltat în comun în cadrul TRATON GROUP.

MAN a început producția noului motor diesel MAN D30, foarte eficient, de 13 litri, la fabrica sa din Nürnberg. După mai bine de 100 de ani de producție de motoare diesel în fabrică, motorul D30 este ultimul de acest gen. Compania a investit aproximativ 220 de milioane de euro în fabrică pentru a realiza producția și alte 30 de milioane de euro pentru producția asociată a arborelui cotit la uzina din Salzgitter.

Motorul a fost dezvoltat în comun de mărcile TRATON GROUP și stabilește noi standarde în ceea ce privește consumul de combustibil și emisiile de CO 2 . Este cel mai mare motor standard din portofoliu, care este montat pe tractoarele de semiremorcă MAN TGX și TGS de 40 de tone. Primarul Nürnberg Marcus König, CEO-ul TRATON Christian Levin, șeful TRATON GROUP R&D Niklas Klingenberg, CEO-ul MAN Alexander Vlaskamp, ​​membrul consiliului de administrație MAN pentru producție și logistică Michael Kobriger, șeful Componentelor de producție Matthias Meindl și alți invitați au vizitat astăzi unitatea de producție de ultimă generație pentru începerea producției.  

„În cadrul TRATON GROUP, ne apropiem din ce în ce mai mult și ne unim expertiza vastă în dezvoltarea comună. Astăzi facem un alt pas important în această direcție. Motorul complet nou dezvoltat intră acum și în funcțiune la MAN și sunt sigur că clienții MAN vor fi încântați de noua unitate”, spune Christian Levin, CEO al TRATON SE.  

CEO-ul MAN, Alexander Vlaskamp: „Până în 2030, fiecare al doilea vehicul pe care îl livrăm clienților noștri trebuie să aibă o conducere fără emisii. Totuși, aceasta înseamnă și că vom avea nevoie în continuare de motoare cu ardere foarte eficiente pentru o lungă perioadă de timp pe drumul către transformarea în electromobilitate. Prin urmare, în Nürnberg, investim în ambele tehnologii, făcând locația pregătită pentru viitor și punând-o pe două picioare puternice. Așa ne asigurăm un loc de muncă. Și în Bavaria, putem conta pe sprijinul guvernului statului bavarez pentru a putea continua acest curs.” 

În centrul unităților pentru motoarele cu ardere și vehiculele electrice

În urma intensificării producției la uzina tradițională din Nürnberg, aproximativ 160 de angajați cu înaltă calificare vor lucra pe D30 în trei schimburi. Capacitatea tehnică permite producția a aproximativ 50.000 de motoare pe an. Va fi ultimul motor diesel pentru vehicule comerciale complet nou dezvoltat de la MAN – nu există planuri pentru o generație succesoare. Motorul diesel face astfel puntea decalajului în tranziția de la motoarele cu ardere la acționările electrificate. Lansarea sa în producție va avea loc aproape în paralel cu începerea producției de serie a bateriilor la uzina planificată pentru primăvară. Acest lucru înseamnă că Nürnberg va produce elementele centrale ale unităților atât pentru motoarele cu combustie, cât și pentru vehiculele MAN alimentate electric pentru mulți ani de acum înainte. 

Cel mai bun din clasă

Motorul complet nou dezvoltat încorporează expertiza combinată a mărcilor TRATON GROUP. D30 este unul dintre cele mai inovatoare motoare de vehicule comerciale din lume – cu o eficiență maximă de peste 50% și unul dintre cele mai bune cifre de consum de combustibil din clasa sa. La MAN TGX, în combinație cu așa-numita transmisie PowerLion și cu măsurile aerodinamice, acest lucru duce la economii de combustibil de cinci procente în medie în comparație cu un MAN TGX cu generația anterioară de transmisie, conform testelor inițiale de presă. Emisiile de CO 2 sunt reduse în aceeași măsură. 

D30 înlocuiește seriile de motoare D26 și D15 disponibile anterior. D30 este disponibil în șase niveluri de putere de la 380 la 560 CP (2.100 la 2.800 Nm). 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiServicii

Plata taxei de pod de la Fetești-Cernavodă, prin aplicația 24pay

24pay app vine cu o noutate îndelung așteptată de utilizatori, chiar înainte...

NoutatiVehicule speciale

Otokar, joint venture cu Automecanica

Otokar a intrat într-o asociere de tip joint venture cu Automecanica, una...

AutobuzeNoutati

Karsan e-ATAK autonom la Iași

Autobuzul autonom Karsan e-ATAK a debutat în transportul public din România la...

FeroviarNoutati

Trenuri suplimentare în minivacanța de 1 Mai

CFR Călători suplimentează numărul trenurilor care vor circula spre litoral în minivacanța...