Noul model cu intrare joasă MAN Lion Intercity LE va fi disponibil din 2023 și într-o versiune City, cu pachet EfficientHybrid.
Traficul urban modern, cu a sa complexitate, i-a determinat pe tot mai mulți operatori de transport public să opteze pentru designul Low Entry, mai rentabil decât tehnologia scumpă cu podea joasă. Cu zeci de ani de experiență în acest segment și bazat pe cea mai recentă serie MAN Lion’s Intercity și autobuzul inovator Lion’s City, MAN Truck & Bus a reușit să proiecteze și să comercializeze un model entry-level modern, care îndeplinește toate aceste cerințe – și în utilizarea City.
Cele două versiuni City Lion’s Intercity LE 12 (32 C cu 12,44 metri) și Lion’s Intercity LE 13 (33 C cu 13,14 metri) sunt setate să completeze gama de modele existente la începutul anului 2023. Și urmează să fie dotate cu sistemul MAN EfficientHybrid. Alte două modele Lion’s Intercity LE 14 (34 C/44 C) cu trei osii, lungi de 14,46 metri, vor urma în a treia fază de producție, în 2024, oferind o capacitate de pasageri deosebit de mare și rezerve de greutate mari.
Versiunea City a lui Lion’s Intercity LE (32C/33C/34C) are un design fără platformă în zona podelei joase și este echipată cu anvelope 275/70 R22.5 (înălțime de intrare de 320 mm). Ea poate transporta până la 107 pasageri și este optimizată pentru călătoria în picioare.
Design „Smart Edge” pentru un aspect plăcut de oraș
Designul modern „Smart Edge”, care a apărut pentru prima dată pe autocarul Lion’s în 2017, identifică în mod clar Lion’s Intercity LE ca un nou model entry-level din actuala familie MAN. „Smart Edge” înseamnă să aveți linii, teșituri și margini constant clare, dinamice, deși nu rezultă niciodată forme agresive, ci o linie ce curge armonios pentru a crea un concept de design holistic și autonom. Acest concept de design simpatic crește mulțumirea operatorilor, șoferilor și pasagerilor deopotrivă, mai ales în traficul urban agitat și stresant.
Interior: podea joasă se întâlnește cu terasa de vizualizare
Interiorul lui MAN Lion’s Intercity LE a fost, de asemenea, complet revizuit și este proiectat în întregime pentru beneficii maxime pentru clienți. Suporturile pentru bagaje configurabile în mod flexibil sunt reglate pe înălțime, astfel încât pasagerii mai mici să poată ajunge la ele. Scaunele din secțiunea spate ridicată sunt plasate, în trepte, mai sus, oferind o arhitectură de tip amfiteatru, care amintește de autocarele premium.
O atenție deosebită a fost acordată suprafețelor vizibile care au un design de ultimă generație. Un nou concept de scaune și balustrade moderne de acoperiș cu secțiune transversală ovală completează conceptul interior. Toate scaunele și barele de sprijin sunt atașate de pereții laterali pentru a asigura curățarea optimă a podelei.
Datorită conceptului modern de iluminat cu iluminare directă și continuă, care este o noutate pentru un autobuz cu serviciu regulat, interiorul pare foarte spațios, primitor și luminos. Iluminarea directă cu LED oferă o iluminare uniformă și creează o ambianță caldă și plăcută – ceea ce este la fel de important pentru traficul din interiorul orașului ca și în suburbii.
Sisteme moderne de ventilație
Sistemele moderne de ventilație și aer condiționat sunt disponibile în diferite variante pentru MAN Lion’s Intercity. Filtrele de aer interior antivirale originale MAN oferă o protecție igienă fiabilă. Microfiltrele oferă protecție activă împotriva virușilor prin reducerea semnificativă a concentrației de aerosoli de virus în interiorul vehiculului.
În aceste vremuri de cerințe de igienă crescute din cauza pandemiei de Coronavirus, este disponibilă și o compartimentare a zonei șoferului, care cuprinde sticlă de siguranță cu un singur geam (ESG) sau policarbonat, pentru a proteja eficient șoferul de orice infecție cu picături în timpul lucrului.
Lion’s Intercity LE oferă două sisteme mici de aer condiționat și oferă capacități de răcire de 32, respectiv 33 kW. Versiunile mai mari au capacități de 40 și 39 kW. În traficul urban modern, sistemele puternice de aer condiționat sunt o necesitate și măresc în mod semnificativ bunăstarea pasagerilor.
Un cockpit modern
Noul MAN Lion’s Intercity LE oferă șoferului un loc de muncă modern care, cu ușa curbată a cabinei, se încadrează perfect în conceptul de design. Postul șoferului a fost ridicat cu 120 de milimetri în comparație cu un autobuz cu podea joasă, așa că șoferul este plasat la nivelul ochilor pasagerilor, o poziție preferată astăzi din motive de siguranță.
O altă dotare importantă este integrarea locului de muncă VDV de care beneficiază și noua generație Lion City. Acest cockpit modern și ergonomic a devenit un punct important de atracție pentru clienții din segmentul autobuzelor urbane. Secțiunea inferioară poate fi reglată împreună cu volanul pentru a se potrivi șoferului. Cu accent pe ergonomie, confort și siguranță, locul de muncă al șoferului a fost, de asemenea, optimizat în ceea ce privește ușurința în utilizare, datorită dispoziției întrerupătoarelor și instrumentelor.
Un display color de înaltă rezoluție de patru inci face parte din dotarea standard. Acesta este dotat cu meniu de oprire, cu un stil nou asemănător celui de la modelele Coach, mai ușor de citit. Oglinzile optimizate, atașate la un cadru tubular, oferă cea mai bună vedere spre spate și lateral. Sunt disponibile cu sau fără o oglindă de observare frontală și o oglindă separată pentru versiunile folosite ca autobuze școlare.
Sistemul de înlocuire a oglinzilor MAN OptiView bazat pe cameră este disponibil opțional. Acest lucru conferă vehiculului un aspect exterior și mai modern și oferă șoferului cea mai bună vizibilitate posibilă, mai ales în condiții de lumină scăzută din exterior. În plus, ajută șoferul eliminând punctele moarte. Monitorul de înaltă rezoluție din dreapta este plasat departe de șofer, astfel încât să fie ușor vizibil chiar și atunci când pasagerii se îmbarcă. În combinație cu sistemul de detectare a pietonilor, aceasta garantează siguranță maximă în orașele înguste și dificile.
Motor cu MAN EfficientHybrid
Noua generație de autobuze City se mândrește cu o linie de propulsie puternică și confortabilă, care este la fel de bine potrivită pentru traficul urban, precum și pentru călătorii ocazionale în topografii mai solicitante. Motorul extrem de eficient de 9 litri cu 6 cilindri este disponibil în clasele de putere de 280 CP (206 kW), 330 CP (243 kW) și 360 CP (265 kW), cu un cuplu maxim de 1.200 până la 1.600 Nm. Cea mai nouă generație de motoare MAN este potrivită pentru combustibilul FAME, precum și pentru uleiurile vegetale hidrogenate și combustibilii sintetici (XtL), fără a necesita adaptare ulterioară.
În plus, propulsorul D15 pentru variantele City și Intercity poate fi asociat opțional cu sistemul MAN EfficientHybrid, care aduce o contribuție semnificativă la reducerea consumului de combustibil și, prin urmare, a emisiilor. În plus, funcția standard start-stop a MAN EfficientHybrid asigură faze de oprire ultra-silențioase în stațiile de autobuz și semafoare.
Toate motoarele MAN pentru Lion’s Intercity LE pot fi echipate fie cu transmisia Voith DIWA.6 (cu patru trepte), fie cu noua cutie de viteze automată cu convertor ZF Ecolife 2 (cu șase trepte), pentru a asigura cea mai eficientă și relaxată funcționare.
Trenul de rulare al noului autobuz Intercity Low Entry este extrem de sofisticat, oferind în mod natural suspensie pe roți independente din față, care asigură un unghi larg de rotire a roților de 56 de grade, asigurând astfel un cerc de rotație compact (53 de grade cu anvelopele 295/80 R 22.5 Intercity). La fel ca la toate autobuzele MAN, sunt instalate amortizoare adaptive PCV (Premium Comfort Valve) care combină în mod ideal o manevrare deosebit de sigură și confortabilă cu cerințe reduse de întreținere.
Echipament de siguranță complet la bord
Ca orice autobuz MAN, Lion’s Intercity LE are, de asemenea, o gamă cuprinzătoare de echipamente de siguranță. Desigur, autobuzul Low Entry îndeplinește deja standardul îmbunătățit de siguranță ECE R66.02 pentru caroserie. De asemenea, vine cu ABS/ASR, un asistent de frânare eficient și Programul electronic de stabilitate (ESP) ca standard. În timpul frânării grele de urgență, luminile de frână cu LED-uri se aprind de asemenea mai repede.
Controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC) și sistemul Lane Guard (LGS) sunt disponibile opțional pentru versiunile Intercity în variante haptice sau acustice. Pentru o protecție eficientă împotriva incendiilor, toate materialele interioare sunt certificate în conformitate cu noul Regulament ECE 118.03, iar un sistem de stingere a incendiilor este instalat standard în compartimentul motor și în alte locații de instalare nevralgică. Și nu în ultimul rând, farurile din spate cu LED vin ca echipament standard, împreună cu luminile de zi cu LED, iar farurile sunt disponibile opțional și în versiunea full LED.
Comentați?