Hyundai a livrat clienților primele 7 unități XCIENT Fuel Cell
Home Camioane Hyundai a livrat clienților primele 7 unități XCIENT Fuel Cell
CamioaneTehnologie

Hyundai a livrat clienților primele 7 unități XCIENT Fuel Cell

44

Hyundai Motor Company a livrat ieri clienților din Elveția primele 7 unități XCIENT Fuel Cell. Acesta este primul camion greu produs în serie cu celulă de combustie alimentată cu hidrogen.Livrarea primelor camioane XCIENT Fuel Cell marchează practic intrarea vehiculelor comerciale Hyundai pe piața din Europa. ”Această livrare deschide un nou capitol nu doar pentru Hyundai, ci și pentru utilizarea hidrogenului ca sursă curată de energie”, a declarat In Cheol Lee, vicepreședinte executiv al Hyundai Motor și șef al diviziei de vehicule comerciale.

În 2019, Hyundai Motor Company a format Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), un joint venture cu H2 Energy, o companie din Elveția. HHM va închiria camioanele către operatori de transport în regim pay-per-use, astfel încât nu este nevoie de o investiție inițială în această tehnologie.

Hyundai a ales Elveția ca punct de plecare deoarece această țară nu cere taxe de drum pentru camioanele cu emisii zero. Astfel, costurile pe km ale unui camion alimentat cu hidrogen se apropie foarte mult de cele ale unui camion diesel. În plus, Elveția se bazează foarte mult pe energie curată, hidroelectrică, necesară pentru a produce hidrogen ”verde”.

La începutul lunii iulie, Hyundai a expediat spre Elveția primul lot de 10 camioane Hyundai XCIENT Fuel Cell. Până la finalul anului, compania va livra 50 de unități XCIENT FC. Până în 2025, HHM plănuiește să comercializeze 1.600 de camioane XCIENT Fuel Cell.

Hyundai XCIENT Fuel Cell este alimentat de un sistem cu o capacitate totală de 190 kW, format din două celule de combustie de câte 95 kW. Cele 7 rezervoare de hidrogen au o capacitate totală de 32,09 kg. Realimentarea durează între 8 și 20 de minute, după care autonomia este de aproximativ 400 km.

În afară de modelul rigid XCIENT Fuel Cell, Hyundai Motor dezvoltă în prezent și un cap tractor pentru transport internațional, capabil să meargă 1.000 de kilometri cu un plin de hidrogen. Modelul este destinat piețelor din Europa și America de Nord.

Specificații Hyundai XCIENT Fuel Cell

Tip vehicul: șasiu cu cabină de zi, 4×2
Ampatament: 5.130 mm
Lungime: 9.745 mm
Lățime: 2.550 mm
Înălțime: 3.730 mm
MTMA: 19.000 kg
MTMA în combinație: 36.000 kg
Greutate proprie: 9.795 kg
Viteză maximă: 85 km/h
Baterie: 73,2 kWh (produsă de Akasol)
Motor: 350 kW / 3.400 Nm (produs de Siemens)
Transmisie: ATM S4500 6+1 (produsă de Allison)
Frână de serviciu: pe discuri
Frânare auxiliară: Retarder (4 niveluri)
Suspensie (față/spate): pneumatică (2 perne/ 4 perne)
Siguranță: Front Collision-avoidance Assist (FCA), Smart Cruise Control (SCC), Electronic Braking System (EBS) + Vehicle Dynamic Control (VDC), Lane Departure Warning (LDW)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...