Guvernul României a sesizat Curtea de Justiţie a UE pentru anularea unor prevederi din Pachetul Mobilitate 1
Home Noutati Guvernul României a sesizat Curtea de Justiţie a UE pentru anularea unor prevederi din Pachetul Mobilitate 1
NoutatiTransportatori

Guvernul României a sesizat Curtea de Justiţie a UE pentru anularea unor prevederi din Pachetul Mobilitate 1

58

Guvernul României a sesizat vineri Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) cu trei acţiuni în anularea unor prevederi din Pachetul Mobilitate 1.După cum am anunțat în urmă cu aproape o săptămână, România a reclamat Pachetul Mobilitate 1 la CJUE. Anunțul oficial a fost făcut de Guvern la finalul săptămânii trecute. Potrivit anunțului, aspectele sesizate vor avea implicaţii negative semnificative asupra pieţei interne şi vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune.

România dorește anularea prevederilor legate de:

  • interdicţia efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului;
  • obligaţia întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operaţional al angajatorului sau la locul său de reşedinţă;
  • obligaţia întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaţionale în termen de 8 săptămâni de la plecare;
  • stabilirea de limitări suplimentare la efectuarea operaţiunilor de cabotaj;
  • instituirea unor norme specifice privind detaşarea conducătorilor auto.

Stabilirea poziţiei Guvernului României în acţiunile în anulare depuse la CJUE a fost realizată prin coordonarea dintre MAE şi MTIC, sesizarea Curţii fiind înaintată prin Agentul Guvernamental pentru CJUE din cadrul MAE.

Guvernul României intenţionează să formuleze cereri de intervenţie în acţiuni în anulare care vor fi introduse la Curtea de Justiție a UE de alte state membre cu interese similare.

Cele trei acte legislative care alcătuiesc Pachetul Mobilitate 1, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la data de 31 iulie 2020 şi cu privire la care Guvernul României a introdus acţiuni în anulare parţială, sunt următoarele:

  • Regulamentul (UE) 2020/1054 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce priveşte cerinţele minime referitoare la duratele de conducere zilnice şi săptămânale maxime, pauzele minime şi perioadele de repaus zilnic şi săptămânal şi a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce priveşte poziţionarea prin intermediul tahografelor;
  • Regulamentul (UE) 2020/1055 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 şi (UE) nr. 1024/2012 în vederea adaptării acestora la evoluţiile sectorului transportului rutier;
  • Directiva (UE) 2020/1057 a Parlamentului European şi a Consiliului din 15 iulie 2020 de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE şi la Directiva 2014/67/UE privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier şi de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce priveşte cerinţele de control şi a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012.

România s-a opus adoptării celor trei acte legislative, alături de alte 8 state membre (Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta şi Polonia). Statul român a votat împotriva aprobării textelor rezultate în urma negocierilor cu Parlamentul European.

Articole similare

LogisticăNoutati

Packeta România crește rețeaua de magazine online și selleri parteneri

Packeta România și-a a extins rețeaua de magazine online și selleri parteneri...

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

Noutati

IVECO și CNR confirmă eficiența bio-CNG-ului pentru decarbonizarea transporturilor

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...