Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale din Germania (BMVI) a eliminat de pe site-ul său precizarea că întoarcerea acasă a șoferilor nu este obligatorie.În luna septembrie a acestui an, Germania, țară care deține și Președinția Consiliului UE în această perioadă, interpreta regula privind întoarcerea regulată a șoferilor la locul de reședință sau la centrul operațional al companiei drept o posibilitate, nu o obligație. Decizia era salutată și de UNTRR, care a propus și un model de declarație notarială pentru șoferii care nu doresc să revină în țară.
Între timp, Germania a eliminat aceste precizări de pe site-ul oficial al Ministerului Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI). UNTRR este de părere că această decizie conduce la creșterea incertitudinii juridice privind aplicarea Pachetului Mobilitate 1, în contextul lipsei unui răspuns oficial al Comisiei Europene pentru clarificarea aplicării noilor prevederi.
Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pe 31 iulie 2020. Anumite prevederi, precum obligația întoarcerii acasă a șoferilor, se aplică din 20 august 2020, deși lipsesc încă prevederi clare din partea Comisiei Europene privind modalitatea de a documenta îndeplinirea acestei obligații, inclusiv în situația în care șoferul nu dorește să se întoarcă acasă, precum și informații privind amenzile aplicabile în cazul nerespectării acestei obligații.
Comisia Europeană încă lucrează la un set de clarificări privind întoarcerea acasă a șoferilor, declarația și controlul întoarcerii, care se așteaptă să fie prezentate în această lună.
Comentați?