Este alimentarea cu LNG potrivită pentru afacerea ta?
Home Camioane Este alimentarea cu LNG potrivită pentru afacerea ta?
CamioaneTehnologie

Este alimentarea cu LNG potrivită pentru afacerea ta?

128

Te gândești să cumperi un camion alimentat cu un carburant alternativ? Schimbările de regulamente, dezvoltarea noilor tehnologii și creșterea prețului motorinei silesc transportatorii să ia în calcul și alternativele non-diesel. Un număr de factori fac ca alimentarea cu LNG (gaz natural lichefiat) să fie o opțiune tot mai viabilă nu doar în ce privește protecția mediului, ci și pentru reducerea costurilor.Companiile de transport realizează ce potențial are alimentarea cu LNG. Doar în Europa, numărul camioanelor LNG a crescut la aproximativ 6.000 în 2019, față de doar 170 în urmă cu doi ani. Un început promițător, dar potențialul gazului natural continuă să crească.

Iată câțiva factori care ar putea face din LNG o opțiune adecvată pentru operațiunile dumneavoastră. În primul rând, noile tehnologii au ridicat performanțele vehiculelor LNG. De exemplu, modelul Volvo FH LNG, introdus în 2017, oferă aceeași performanță și autonomie ca un camion diesel echivalent, de 420 sau 460 CP.

Al doilea factor este reducerea costurilor. În trecut, costurile cu LNG erau mari din cauza infrastructurii complicate. Dar acum, o supraofertă globală de LNG, pe lângă politicile favorabile acestei tehnologii, au dus prețul gazului natural lichefiat la cele mai mici cote din istorie în Europa. Iar mulți transportatori au raportat o scădere semnificativă a costurilor după ce au început să utilizeze camioane LNG.

UE consideră tehnologia LNG ca o modalitate de a reduce emisiile de CO2. Există un plan de extindere a numărului de stații de alimentare de la 200 în prezent până la 2000. Primordial este Coridorul Albastru, de-a lungul rutelor principale din Europa. O listă a stațiilor de alimentare cu LNG și CNG poate fi găsită aici.

În timp ce camioanele electrice sunt mai potrivite pentru aplicațiile urbane și regionale, LNG este deja un înlocuitor viabil al motorinei pentru transporturile pe distanțe lungi. Volvo FH LNG, de exemplu, emite cu 20% mai puțin CO2 decât un FH convențional. Iar dacă alimentarea se face cu bio-LNG, reducerea emisiilor de CO2 poate ajunge la 100%. Iar materiile prime pentru fabricarea bio-LNG, resturi agricole sau biomasă, se găsesc din belșug.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutatiServicii

Bridgestone lansează două anvelope noi pentru camioane

Bridgestone EMEA anunță lansarea noilor anvelope Bridgestone M-Steer 002 și Bridgestone M-Drive...

CamioaneNoutati

Autonomie de 600 km pentru Renault Trucks E-Tech T

Din al doilea semestru al anului 2025, Renault Trucks va prelua comenzi...

CamioaneNoutati

Restricţii de circulaţie pe Valea Oltului pentru camioane

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă restricţii de circulaţie...

Petronas
CamioaneNoutati

Lubrifianții PETRONAS pentru vehicule IVECO – soluția optimă pentru maximizarea performanței flotelor

Flota dumneavoastră de vehicule comerciale se confruntă zilnic cu provocări variate, astfel...