Te gândești să cumperi un camion alimentat cu un carburant alternativ? Schimbările de regulamente, dezvoltarea noilor tehnologii și creșterea prețului motorinei silesc transportatorii să ia în calcul și alternativele non-diesel. Un număr de factori fac ca alimentarea cu LNG (gaz natural lichefiat) să fie o opțiune tot mai viabilă nu doar în ce privește protecția mediului, ci și pentru reducerea costurilor.Companiile de transport realizează ce potențial are alimentarea cu LNG. Doar în Europa, numărul camioanelor LNG a crescut la aproximativ 6.000 în 2019, față de doar 170 în urmă cu doi ani. Un început promițător, dar potențialul gazului natural continuă să crească.
Iată câțiva factori care ar putea face din LNG o opțiune adecvată pentru operațiunile dumneavoastră. În primul rând, noile tehnologii au ridicat performanțele vehiculelor LNG. De exemplu, modelul Volvo FH LNG, introdus în 2017, oferă aceeași performanță și autonomie ca un camion diesel echivalent, de 420 sau 460 CP.
Al doilea factor este reducerea costurilor. În trecut, costurile cu LNG erau mari din cauza infrastructurii complicate. Dar acum, o supraofertă globală de LNG, pe lângă politicile favorabile acestei tehnologii, au dus prețul gazului natural lichefiat la cele mai mici cote din istorie în Europa. Iar mulți transportatori au raportat o scădere semnificativă a costurilor după ce au început să utilizeze camioane LNG.
UE consideră tehnologia LNG ca o modalitate de a reduce emisiile de CO2. Există un plan de extindere a numărului de stații de alimentare de la 200 în prezent până la 2000. Primordial este Coridorul Albastru, de-a lungul rutelor principale din Europa. O listă a stațiilor de alimentare cu LNG și CNG poate fi găsită aici.
În timp ce camioanele electrice sunt mai potrivite pentru aplicațiile urbane și regionale, LNG este deja un înlocuitor viabil al motorinei pentru transporturile pe distanțe lungi. Volvo FH LNG, de exemplu, emite cu 20% mai puțin CO2 decât un FH convențional. Iar dacă alimentarea se face cu bio-LNG, reducerea emisiilor de CO2 poate ajunge la 100%. Iar materiile prime pentru fabricarea bio-LNG, resturi agricole sau biomasă, se găsesc din belșug.
Comentați?