De la 1 septembrie 2020, pe drumurile din UE se pot conduce camioane mai lungi cu până la 80 cm, cu cabine cu o parte frontală mai rotunjită sau extensii aerodinamice la remorci. Lungimea suplimentară poate fi utilizată doar pentru îmbunătățirea aerodinamicii, nu și pentru a spori capacitatea de încărcare a remorcii.Acest tip de cabine sunt considerate mai sigure și mai ecologice. Partea frontală alungită va reduce unghiurile moarte, astfel încât șoferii vor avea o mai bună vizibilitate asupra utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor (pietonii și bicicliștii). Botul rotunjit va reduce și pagubele sau vătămările corporale produse altor participanți la trafic în caz de coliziune. Potrivit estimărilor Comisiei Europene, aceste cabine mai lungi ar putea duce la salvarea a până la 500 de vieți pe an în UE, în principal în rândul pietonilor și bicicliștilor din zonele urbane.
Lungimea suplimentară permisă poate fi folosită și pentru extensii aerodinamice în partea din spate a remorcii. Se preconizează că rezistența redusă a aerului va duce la scăderea consumul de combustibil și a emisiilor de CO2 cu până la 10%.
Înainte de a putea fi introduse pe piață, cabinele aerodinamice trebuie să îndeplinească cerințele de omologare de tip necesare. Acestea sunt stipulate de Regulamentul (EU) 2019/1892 din 31 Octombrie 2019.
DAF, prima cabină după noile regulamente?
Toți producătorii de camioane din Europa au anticipat noul regulament cu concepte prezentate în ultimii ani, ale căror imagini le puteți vedea mai sus. Se pare că DAF va prezenta prima cabină de serie conformă cu noile regulamente. Zvonurile sunt alimentate de pozele cu noile camioane testate de olandezi. După poziția camuflajului, noile cabine par a avea un ”bot” aerodinamic de aproximativ 20 cm față de nivelul parbrizului. Cel mai probabil, partea frontală a modelului de serie va semăna cu cea a unui concept DAF prezentat în anii trecuți.
Comentați?