cabine mai lungi UE Ford F Vision Future Truck-Concept
Home Camioane Din această lună sunt permise în UE cabine mai lungi și aerodinamice
Camioane

Din această lună sunt permise în UE cabine mai lungi și aerodinamice

31

De la 1 septembrie 2020, pe drumurile din UE se pot conduce camioane mai lungi cu până la 80 cm, cu cabine cu o parte frontală mai rotunjită sau extensii aerodinamice la remorci. Lungimea suplimentară poate fi utilizată doar pentru îmbunătățirea aerodinamicii, nu și pentru a spori capacitatea de încărcare a remorcii.Acest tip de cabine sunt considerate mai sigure și mai ecologice. Partea frontală alungită va reduce unghiurile moarte, astfel încât șoferii vor avea o mai bună vizibilitate asupra utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor (pietonii și bicicliștii). Botul rotunjit va reduce și pagubele sau vătămările corporale produse altor participanți la trafic în caz de coliziune. Potrivit estimărilor Comisiei Europene, aceste cabine mai lungi ar putea duce la salvarea a până la 500 de vieți pe an în UE, în principal în rândul pietonilor și bicicliștilor din zonele urbane.

Lungimea suplimentară permisă poate fi folosită și pentru extensii aerodinamice în partea din spate a remorcii. Se preconizează că rezistența redusă a aerului va duce la scăderea consumul de combustibil și a emisiilor de CO2 cu până la 10%.

Înainte de a putea fi introduse pe piață, cabinele aerodinamice trebuie să îndeplinească cerințele de omologare de tip necesare. Acestea sunt stipulate de Regulamentul (EU) 2019/1892 din 31 Octombrie 2019.

DAF, prima cabină după noile regulamente?

DAF renunță la cabina de camion platăToți producătorii de camioane din Europa au anticipat noul regulament cu concepte prezentate în ultimii ani, ale căror imagini le puteți vedea mai sus. Se pare că DAF va prezenta prima cabină de serie conformă cu noile regulamente. Zvonurile sunt alimentate de pozele cu noile camioane testate de olandezi. După poziția camuflajului, noile cabine par a avea un ”bot” aerodinamic de aproximativ 20 cm față de nivelul parbrizului. Cel mai probabil, partea frontală a modelului de serie va semăna cu cea a unui concept DAF prezentat în anii trecuți.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier...

Camioane

Euro NCAP, detalii despre primele teste de evaluare a siguranței camioanelor

Euro NCAP anunță în mod oficial o etapă importantă în dezvoltarea către...

Camioane

Scania câștigă pentru a noua oară testul comparativ Green Truck

În fiecare an, producătorii de camioane grele din Europa sunt invitați la...