Volta Trucks a prezentat ieri modelul Volta Zero, un camion electric de 16 tone proiectat special pentru distribuție urbană. Zero va fi produs în Marea Britanie din 2022, cu un obiectiv inițial de 500 unități pe an, care ar trebui să ajungă la 5.000 de unități în 2025.Volta Zero va fi echipat cu o baterie litiu-fier-fosfat în versiuni de 160 sau 200 kWh, care va garanta o autonomie de 150-200 km. Camionul va putea transporta 16 europaleți și 8,6 tone de marfă. Volumul spațiului de marfă este de 37,3 metri cubi.
Inovator este și sistemul de propulsie, cu motorul electric, transmisia și puntea spate integrate într-o singură unitate, ușoară și compactă, denumită e-Axle. Alte trăsături speciale sunt poziția centrală de condus sau cabina cu spații vitrate foarte mari (unghi de vizibilitate de 220 de grade) și uși glisante pe ambele părți.
”Odată înlăturat motorul cu combustie internă din partea din față a camionului, am rămas cu o foaie albă de hârtie, pe care să desenăm un vehicul comercial demn de secolul 21. Am avut trei mari priorități în proiectarea cabinei. Am vrut să oferim siguranță maximă, acces ușor și cel mai bun mediu de lucru pentru șofer”, a declarat Carsten Astheimer, designer-șef al proiectului Volta Zero.
În prima parte a anului viitor, compania intenționează să lanseze teste împreună cu operatori logistici de top din Europa, inclusiv DB Schenker sau Bring și Posten în țările nordice. În total, flota pilot va avea 12 unități.
Primele comenzi pentru modelul Volta Zero au fost plasate deja. Producția de serie va începe în 2022, în Marea Britanie. Obiectivul este de 500 de unități în primul an, iar producția estimată în 2025 este de 5.000 de unități.
Date tehnice
Autonomie: 150-200 km
Baterie: 160-200 kWh
Spațiul de marfă: înălțime 2.200 mm, lungime 6.900 mm, lățime 2.485 mm
Sarcină utilă maximă: 8,6 tone
MTMA: 16.000 kg
Dimensiuni: înălțime 3,47 m, lungime 9,46 m, lățime 2,55 m
Locuri: 1 central pentru șofer + 2 laterale pentru pasageri
Viteză maximă: 90 km/h
Comentați?