De ce ar trebui să stăm departe de camioane
Home Noutati De ce ar trebui să stăm departe de camioane în trafic
Noutati

De ce ar trebui să stăm departe de camioane în trafic

16

S-a vorbit mult despre punctele lipsite de vizibilitate din jurul camioanelor. Poliția germană a decis să arate practic de ce ar trebui să stăm departe de camioane, indiferent dacă suntem în postura de pietoni, bicicliști sau șoferi.Din cauza dimensiunilor foarte mari, camioanele grele au numeroase puncte oarbe. Mulți oameni nu conștientizează faptul că, în anumite zone din jurul camionului, șoferul nu îi poate vedea nici direct, nici în oglinzile retrovizoare. Situația devine astfel periculoasă în orașe, mai ales pentru pietoni și biciliști și mai ales în timpul virajelor.

Pentru a ajuta la conștientizarea acestor pericole, poliția germană a decis să arate clar care sunt punctele oarbe ale unui camion. Pentru această demonstrație, mai mulți oameni au fost plasați în jurul unei basculante, în zone bine delimitate. Pe rând, participanții au urcat la volan pentru a experimenta ce vede șoferul camionului.

De ce ar trebui să stăm departe de camioane

Basculanta nu a fost aleasă la întâmplare, deoarece un astfel de vehicul greu este adesea întâlnit în interiorul orașelor. Situația nu este însă mult diferită pentru vehiculele de distribuție cu cabină înaltă, camioanele pentru curățenie sau colectarea deșeurilor, sau chiar autotractoarele cu semiremorci care circulă în zonele urbane.

În ultimii ani, producătorii de camioane au acordat o atenție deosebită îmbunătățirii vizibilității. Printre aceste măsuri se numără cabine mai joase pentru aplicațiile urbane, zone vitrate în ușa pasagerului, precum și numeroase sisteme electronice, bazate pe senzori radar și camere video.

Mai jos aveți o grafică relevantă cu zonele din jurul unui camion în care șoferii ar fi indicat să nu circule pe perioade lungi de timp. Ca idee de bază, dacă nu puteți vedea șoferul prin intermediul oglinzilor camionului, nici acesta nu vă poate vedea pe voi. Evitați să circulați în paralel cu camioanele, iar în timpul depășirilor ieșiți cât mai repede din zonele fără vizibilitate.

Citește și:

Sideguard Assist detectează și trotinetele electrice

Scania introduce două noi sisteme de detecție laterală

Pregătiri pentru trecerea la standardul de emisii post-EURO 6

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

CNAIR a semnat astăzi contractul de atribuire a lucrărilor de reabilitare a podului de peste canalul Poarta Albă – Midia – Năvodari

Asocierea Geiger Transilvania S.R.L. – Pod-Proiect S.R.L. a fost miercuri desemnată câştigătoarea...

Noutati

Autostrada Sibiu – Pitești: Imagini noi cu primul tunel veritabil de autostradă din România

Pe Autostrada Sibiu – Pitești se lucrează din plin. Iar pasionații de...

Noutati

DAF Trucks Vlaanderen este ”Fabrica Viitorului”

Fabrica DAF Trucks Vlaanderen a fost distinsă cu prestigiosul titlu de „Fabrica...