DAF Aniversary Edition
Home Camioane DAF aniversează 90 de ani de existență
CamioaneRemorci

DAF aniversează 90 de ani de existență

6

La 1 aprilie 1928, inginerul olandez Hub van Doorne deschidea un mic atelier de construcții în Eindhoven (Olanda), companie care avea să se tranforme de-a lungul anilor într-unul dintre cei mai importanți producători de camioane din Europa: DAF.

Deosebit de talentat, Van Doorne și-a deschis micul său atelier în Eindhoven, în colțul berăriei Coolen. Activitatea sa inițială a inclus lucrări de sudură și forjare, realizate atât pentru oraș, cât și pentru câteva firme locale, precum producătorul de lămpi și radiouri Philips. Marea criză economică l-a motivat pe Hub van Doorne să-și dezvolte activitatea, în colaborare cu fratele său Wim. În 1932, atelierul s-a dezvoltat într-o fabrică de producție remorci, purtând denumirea Van Doorne’s Aanhangwagen Fabriek (fabrica de semi-remorci Van Doorne), pe scurt DAF. Remorcile și semi-remorcile DAF se distingeau clar de cele ale concurenței grație șasiurilor sudate, fiind capabile să susțină o încărcătură utilă mai mare. O altă invenție unică a DAF a fost remorca port container, lansată în 1936 și concepută pentru încărcarea și descărcarea rapidă a containerelor din vagoanele de tren.

Compania a produs primul camion în anul 1949, când își schimbă denumirea în Van Doorne’s Automobiel Fabriek. Un an mai târziu, se construiește o fabrică exclusiv dedicată producției de camioane, care își începe activitatea cu producția de șasiuri de camion, de 3, 5 și 6 tone: se naște astfel societatea pe care o cunoaștem astăzi.

Inițial, DAF și-a echipat camioanele cu motoare marca Hercules și Perkins, pe benzină și diesel. Din 1957 însă, fabrica din Eindhoven începe să proiecteze și să producă primele motoare marca DAF. Doi ani mai târziu, DAF îmbunătățește motorul diesel DD575, prevăzându-l cu un turbocompresor, o altă realizare revoluționară pentru acea epocă. În 1973, DAF devine primul constructor din industrie care introduce principiul răcirii intermediare (prin intercooler). În anii 80, DAF a lansat ATi (adică Advanced Turbo Intercooling, o formă îmbunătățită de răcire intermediară a aerului de supraalimentare), care a asigurat o putere și eficiență crescute, prin ameliorarea tehnologiei de injecție și optimizarea formei camerei de ardere.

În 2005, DAF dezvăluie publicului motorul MX PACCAR, în prezent instalat pe toate camioanele de mare tonaj ale DAF, precum și pe mai mult de 40% din camioanele Kenworth și Perbilt fabricate. Ultima generație de motoare MX-13 și MX-11 oferă un cuplu crescut, disponibil la turații foarte joase ale motorului. Împreună cu electronica sofisticată, aerodinamica excelentă și noul sistem compact de post-tratare a gazelor de eșapament, toate aceste inovații implementate de DAF determină o scădere cu până la 7% a consumului de carburant față de generația precedentă.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Camioanele „verzi” scapă de taxa de tranzitare a Bucureștiului

Vehiculele comerciale cu propulsie electrică sau hibridă vor fi scutite de plata...

Camioane

Volvo FH16: Un motor nou și mai puternic

Volvo Trucks introduce un nou motor pentru emblematicul său camion FH16. Cu...

Camioane

Scania 25P XT, un an de acțiune la mina LKAB din nordul Suediei. Video

Camionul Scania 25P XT, complet electric, este motivul pentru care veteranul de...

Camioane

Holcim se bazează pe Mercedes-Benz eActros 600

Holcim se va baza pe Mercedes-Benz eActros 600 pentru a-și pune în...