ICT Logistics, companie daneză pe piața locală de transport și logistică, explică cum reușesc transportatorii din România să se alinieze la standarde occidentale de livrare în 24 ore, oriunde în țară, în ciuda densității reduse a drumurilor.Dacă în trecut transportatorii și casele de expediții le ofertau clienților timpul de tranzit în zile, începând cu anul 2007 competiția acerbă în piața de profil și nevoile din ce în ce mai sofisticate ale clienților au schimbat mentalitatea transportatorilor, care au trecut la stabilirea timpului de tranzit în ore.
”Problema nu este timpul de tranzit în sine, cât garantarea acestuia. De exemplu, în industria auto sau în industria metalurgică, unde există linii mari de producție, o mică întârziere din partea transportatorului conduce la oprirea liniei de producție a clientului. Însă, cu dispecerate care lucrează 24/7, prin parteneriate cu depozite, sau prin alternarea a 2 sau 3 șoferi pe camion, casele de expediții din România fac posibilă respectarea timpilor de tranzit în ore. Așa reușesc jucătorii din logistică să ofere soluții de transport ca în Germania pe infrastructura din România”, explică Mihai Teodorescu, country manager ICT Logistics.
În România există un sistem radial de șosele, ceea ce permite distribuția destul de facilă din București către alte orașe. Problemele apar atunci cand se încearcă legătura între alte orașe mari ale țării, ca de exemplu Timișoara – Cluj, Arad – Iași etc.. Trecerea peste munți, timpul de așteptare pe autostradă, lipsa unor șosele de centură sau zonele de nord și de nord-est ale țării pot dubla un transport normal de 3 ore.
În România, transportatorii care au camioane de 20 de tone plătesc o taxă anuală de drum în valoare de 1.210 euro. România, la fel ca țări precum Bulgaria și Danemarca, utilizează sistemul de taxare de tip vignetă, care se aplică indiferent de gradul de poluare al autovehicului sau de numărul de kilometri parcurși pe autostradă.
În Europa, taxa de drum difrerențiată în funcție de normele de poluare este un mijloc prin care țările sprijină mașinile cu un grad de poluare cât mai mic. În acest moment, țările din UE practică unul dintre cele 3 tipuri de taxare pe autostrăzi: taxa maut, vigneta și taxa la barieră.
ICT Logistics este o companie care sprijină ideea de ”transport verde” si de aceea toate vehiculele utilizate sunt conforme cu cele mai noi norme europene de poluare.
Comentați?