Home Logistică Comerțul online va fi folosit de 54% dintre români, până în 2025
Logistică

Comerțul online va fi folosit de 54% dintre români, până în 2025

98

Mai mult de jumătate din populația României va folosi comerțul online, până în 2025, piața de ecommerce ajungând la 10 miliarde de euro.

Piața de ecommerce din România devine tot mai puternică în Europa de Sud-Est, cu o creștere mai rapidă decât media globală, de 16,6% pe an, ajungând astfel la o valoare totală de 10 miliarde de euro până în 2025. Totodată, comerțul electronic va fi folosit de 54% din locuitorii țării, în următorii ani.

Potrivit raportului Limitless Agency, care analizează datele Digital Market Outlook, veniturile de pe piața comerțului electronic din România vor ajunge la 7 miliarde de euro, în 2023, respectiv la aproape 12 miliarde de euro, până în 2027.

Piața de ecommerce locală are în jur de 100 de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi. Cu toate acestea, este de așteptat să crească până la de trei ori în următorii ani, pe baza diferitelor tendințe de transformare digitală care vor defini comerțul electronic local.

„Având toate motivele să se dezvolte accelerat, piața de ecommerce din România va înregistra creșteri anuale mai mari decât media globală, care este de 10%. Pătrunderea internetului în aproape toate zonele din țară, alături de infrastructura modernă a tehnologiilor și simplificarea procesului de achiziție online determină tot mai mulți români să comande online, inclusiv în mediul rural, renunțând la achizițiile din magazine fizice. Astfel, piața de ecommerce a generat un venit mediu per utilizator de peste 484 euro în 2022 la nivel local, care, până în 2027, va crește la aproape 900 euro per utilizator. Prin urmare, în următorii ani, România va deveni un reper pe harta regională a ecommerce-ului”, declară Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.

De asemenea, potrivit datelor eBook eCommerce Growth Strategies, numărul utilizatorilor de comerț electronic ar urma să crească la 10,6 milioane până în 2025, reprezentând aproape 54% din populația României, și la peste 11 milioane de utilizatori, până în 2027. În prezent, în România, doar 45% dintre români comandă online, deși rata de penetrare a Internetului este de peste 90%. Comparativ, în țările nordice procentul celor care comandă online ajunge și la 95%.

Cum comandă românii online: cele mai cumpărate produse

Ponderea cea mai mare a persoanelor care au făcut cumpărături online a fost înregistrată în regiunile nord-vest și centru. Totuși, în ansamblu, cei din București și județul Ilfov au avut cea mai mare pondere, de 58,3%, în anul 2022, declarând că au achiziționat produse prin internet în ultimele trei luni.

Aproape 50% dintre români care comandă online plasează două comenzi în 3 luni și doar 12% comandă de până la 6 ori pe lună. De asemenea, 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl știu, iar 57% plătesc mai mult pentru un produs eco-friendly.

În 2022, românii au cumpărat online produse din categoriile:

Fashion: 2,63 miliarde euro (46% din piața de ecommerce)
Electronice: 1,1 miliarde euro (19% din piața de ecommerce)
Îngrijirea personală și a casei: 885 milioane euro (15% din piața de ecommerce)
Jucării, hobby, bricolaj: 590 milioane euro (10% din piața de ecommerce)
Mâncare: 146 milioane euro (2,6% din piața de ecommerce)
Mobilă: 125 milioane euro (2,2% din piața de ecommerce)
Muzică, filme, jocuri: 88,9 milioane euro (1,5% din piața de ecommerce)
Băuturi: 32,1 milioane euro (0,5% din piața de ecommerce)

În același timp, 21% dintre români comandă online de pe site-uri din afara țării: aproape o treime dintre români preferă să cumpere online din magazinele din China (27%), statele membre UE (23%) și SUA (4%). AliExpress ocupă locul al doilea în topul platformelor străine preferate de români, aflându-se chiar înaintea platformei Amazon.

De ce cumpără românii online și cum plătesc

Printre motivele principale pentru care românii cumpără online se află câștigarea timpului (85%), evitarea stresului la cumpărături în magazinele clasice (70%) și posibilitatea de a economisi (69%).

În același timp, argumentele celor care nu cumpără online sunt: vor să vadă produsele înainte de achiziție (64%), nu au încredere că vor primi ceea ce comandă (55%), se tem că taxele de livrare sunt prea mari (50%) și nu știu cum să comande online (15%). De asemenea, sunt mulți oameni care nu comandă online pentru că nu găsesc informații complete despre produs, imagini, descrieri sau recenzii pentru produse.

În ceea ce privește metoda preferată de plată, în continuare plata ramburs este cea mai folosită (31%), urmată de plata online prin card de debit sau credit (26%), portofel digital și mobil (23%), transfer bancar (19%) și alte metode.

Realizat cu scopul de a educa și susține piața de ecommerce din România, eBook eCommerce Growth Strategies este un raport complex care conține peste 90 de strategii testate și recomandări pentru creșterea vânzărilor online, din partea a 24 experți în ecommerce, promovare online și comunicare de brand, tehnologii pentru ecommerce, design, livrare și legislație în domeniu. Raportul este dedicat antreprenorilor care vor să își scaleze magazinul online, antreprenorilor care investesc în marketing online și specialiștilor în marketing care gestionează magazine online.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

LogisticăNoutati

DHL Express România și-a deschis sediul operațional din Sibiu

Compania DHL Express România anunță că a inaugurat sediul operațional din județul...

LogisticăNoutati

Terminal de LNG la Marea Neagră

În forma revizuită a planului național integrat energie-mediu (PNIESC) apare și ideea...

LogisticăNoutati

Gebrüder Weiss inaugurează cel de-al doilea hub logistic din apropierea Capitalei

Compania internațională de transport și logistică Gebrüder Weiss și-a extins rețeaua de...

LogisticăNoutati

Lidl se extinde în domeniul logisticii

Compania mamă a lanțurilor de supermarketuri Lidl și Kaufland a achiziționat o...