Comenzi pentru 25 de autobuze cu hidrogen Solaris

Două companii de transport public din Germania au făcut comenzi pentru 25 de autobuze electrice Solaris alimentate cu hidrogen, Urbino 12 hydrogen.
Comenzi pentru 25 de autobuze cu hidrogen Solaris

Zece dintre aceste autobuze au fost comandate de operatorul WSW Mobil din Wuppertal, iar celelalte 15 de către RVK Köln. Primele autobuze Solaris alimentate cu hidrogen vor fi livrate celor două companii în acest an, iar restul până la finalul anului 2021.

Modelul Solaris Urbino 12 hydrogen utilizează un set de celule de combustie cu o capacitate de 70 kW. Autobuzele au o autonomie de până la 350 km cu un plin de hidrogen. Într-o celulă de combustie, energia electrică este generată printr-un proces de electroliză inversă. Electricitatea este apoi transmisă direct la sistemul de propulsie. Singurele emisii ale unui astfel de autobuz sunt de căldură și aburi, el negenerând emisii poluante.

Autobuzele vor fi echipate și cu baterii de tracțiune cu o capacitate de aproximativ 30 kWh, care vor susține celula de combustie în momentele de consum de vârf. Bateriile vor fi încărcate atât de celula de combustie, cât și prin recuperarea energiei în timpul frânărilor.

Urbino 12 hydrogen folosește o tehnologie de ultimă oră de stocare a hidrogenului. Acesta este depozitat în formă gazoasă, la 350 de atmosfere, în rezervoare poziționate pe plafon. Cele patru rezervoare fabricate din materiale compozite, montate longitudinal deasupra primei axe, au un volum cumulat de 1560 de litri. Ele pot stoca 37,5 kg de hidrogen.

Pe lângă sisteme de aer condiționat, camere de supraveghere sau sistem de informare a pasagerilor, producătorul polonez va implementa pe autobuzele cu hidrogen și alte tehnologii de ultimă oră. Printre acestea se numără sistemul MobilEye Shield+, care crește vizibilitatea șoferului grație camerelor video plasate în afara vehiculului. Sistemul are și rol de detectare a pietonilor și biciliștilor în momentul virajelor, emițând alerte sonore și vizuale. De asemenea, el reacționează la schimbarea benzii fără semnalizare și recunoaște limitele de viteză.

Adaugati comentariu