Ce se schimbă în transportul rutier după Brexit

Comisia Europeană a explicat într-o notă ce se schimbă în transportul rutier după Brexit. De la 1 ianuarie, companiile de transport din UK nu vor mai avea o licență de transport comunitară, deci teoretic nu vor mai putea opera în UE.
Totuși, conform noului acord, camioanele înmatriculate în Marea Britanie vor putea face transport internațional în UE, fără o cotă anume, și viceversa. Acordul elimină nevoia de autorizații CEMT.
Odată trecute granița, camioanele înmatriculate în UE pot efectua două operațiuni de cabotaj în UK înainte de a reveni pe continent. Măsura este reciprocă și este menită a preveni întoarcerea camioanelor acasă fără încărcătură.
Acordul include de asemenea reguli de bază despre condițiile de lucru ale șoferilor, nivelul de calificare, cerințele tehnice pentru vehicule și condițiile minime pentru obținerea licenței de transport. De asemenea, în sectorul de transport rutier se aplică regulile pentru o competiție corectă.
Un capitol al acordului este dedicat tranzitului vehiculelor comerciale, care rămâne liber. De exemplu, camioanele din UE pot traversa fără probleme Marea Britanie pentru a ajunge în Irlanda.
