Home Camioane Camion cu hidrogen produs în Olanda
Camioane

Camion cu hidrogen produs în Olanda

44

Compania olandeză specializată în sisteme cu pile electrice zepp.solutions a confirmat dezvoltarea unui camion cu hidrogen bazat pe mecanica unui camion diesel existent. Primele exemplare de camion H2, numit Europa, sunt așteptate să intre în funcțiune în al patrulea trimestru al anului 2023.

Europa este un tractor 4×2. Ce model diesel va servi drept bază nu este menționat. Cu toate acestea, oficialii companiei olandeze vorbesc despre un „șasiu consacrat de la un producător de camioane binecunoscut”. Iar imaginea ne oferă detalii suplimentare, asemănarea cu un Mercedes Actros fiind evidentă. După cum se știe, Daimler Truck lucrează și la un camion cu celule de combustie pe distanță lungă (GenH2). Iar prototipurile sale sunt bazate și pe șasiul Actros.

Potrivit anunțului, versiunea care va fi lansată la sfârșitul acestui an va folosi rezervoare de hidrogen de 350 de bari. Cu mai mult de 50 de kilograme de hidrogen la bord, ar trebui să fie posibilă o autonomie de peste 700 de kilometri. Conținutul de energie electrică utilizabil al hidrogenului după conversie ar fi mai mare de 900 kWh.

Variantă cu 700 de bari la finele lui 2024

La sfârșitul anului 2024, urmează să se adauge o variantă cu 700 de bari. Cu mai mult de 80 de kilograme de hidrogen (sau echivalentul a 1.450 kWh de energie electrică), autonomia ar trebui să crească la „cu mult peste 1.000 de kilometri”.

Cât de mare este potențialul de piață al unui astfel de vehicul? „Infrastructura pentru realimentarea la 700 de bari a vehiculelor grele trebuie încă îmbunătățită în Europa, ceea ce face din versiunea de 350 de bari, vehiculul propus primilor clienți”, au menționat oficialii companiei.

Modulul de celule de combustibil X150 și rezervoarele de hidrogen de la zepp.solutions utilizate în camionul H2 sunt, de asemenea, disponibile ca unități de sine stătătoare. Iar acestea urmează să fie oferite pentru integrarea în alte vehicule. Sistemul permite, de asemenea, „integrarea altor stive și/sau module pentru mai multă eficiență și gamă”, potrivit companiei.

Camion destinat transportatorilor europeni

Denumit Europa, vehiculul este, deloc surprinzător, destinat utilizării în sectorul transporturilor europene. Și, prin urmare, a fost dezvoltat pe baza reglementărilor UE. Pentru vehiculele articulate cu emisii zero din clasa N3 (care include tractoare grele), greutatea brută admisă este de 42 de tone în loc de 40 de tone. Deoarece tractorul olandez cântărește cu două tone mai mult decât modelul inițial alimentat cu motorină, va oferi o sarcină utilă similară. Ca tractor, este conceput pentru a transporta un container de 13,6 metri.

„Suntem încântați să oferim un camion cu zero emisii, cu rază lungă de acțiune. Unul care poate concura cu omologii săi diesel în ceea ce privește sarcina utilă, performanța și gradul de utilizare”, a declarat Kevin Schreiber, co-fondatorul companiei olandeze. „Și acesta este doar începutul. Sistemul integrat de celule de combustibil cu hidrogen X150 și sistemele noastre de stocare a hidrogenului sunt, de asemenea, disponibile pentru integrare de către alți producători. Așteptăm cu nerăbdare aplicațiile lor pentru sistemele noastre.”

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Quantron prezintă camioane electrice cu pilă de combustie pe H2

Quantron prezintă primele camioane electrice cu pilă de combustie pe H2 și...

Camioane

PepsiCo România alege autocamionul electric de la Volvo Trucks

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, cumpără primul...

Camioane

Volvo va lansa camioane propulsate cu hidrogen

Volvo Trucks dezvoltă motoare cu combustie care funcționează cu hidrogen. Testele pe...

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...