Camioane Kamaz fără șofer, testate de Gazprom în Siberia (video)

Temperatura în Peninsula Gydan abia ajunge la 4 grade Celsius în luna iulie, dar mult mai uzuale sunt temperaturile de aproximativ -30 de grade din timpul iernii. Acesta este nordul Siberiei, o zonă slab populată, celebră pentru rămășițele bine conservate de mamuți. Aici s-au desfășurat testele cu camioane fără șofer organizate de Gazprom și Kamaz.
În timpul testelor, camioanele Kamaz au condus autonom 2.500 km, fără nicio coliziune. Vehiculele și-au demonstrat abilitatea de a parcurge traseele cu acuratețe și de a face schimb de informații prin intermediul sistemelor de comunicare. În plus, ele au putut să detecteze obstacolele de pe drum într-o fracțiune de secundă și să schimbe traiectoria în funcție de situațiile noi apărute.
Experții au calculat că, în condiții extreme (temperaturi foarte joase, viscol, vizibilitate slabă, îngheț), condusul fără intervenție umană a fost cu 50% mai sigur și cu 10-15% mai economic. De asemenea, productivitatea a crescut, deoarece vehiculele autonome nu au nevoie de pauze.
Pe baza acestor rezultate, cele două companii au decis să accelereze introducerea vehiculelor fără șofer în operațiile logistice proprii. Gazprom a anunțat că va continua să lucreze la dezvoltarea unui cadru legal pentru utilizarea vehiculelor fără șofer în câmpurile petroliere.
Citește și:
Kamaz Chelnok, camionul autonom electric din Rusia
Kamaz Continent, camionul viitorului din Rusia
Camioanele din est care și-au propus să ”spargă” monopolul vesticilor
Video: Un singur operator de la distanță pentru mai multe camioane
Cum se pregăteşte Comisia Europeană pentru maşinile autonome
