Cabină europeană versus cabină americană
Home Camioane Cabină europeană versus cabină americană. Pe care o preferi?
Camioane

Cabină europeană versus cabină americană. Pe care o preferi?

197

Revista olandeză BIGtruck a făcut un comparativ interesant între o cabină europeană Volvo Globetrotter XXL versus o cabină americană Volvo VNL 760.BIGtruck a pus una lângă alta cea mai mare cabină de camion din Europa, Globetrotter XXL, cu o cabină Volvo de dincolo de ocean, a modelului VNL 760. Rezultatul poate fi ușor de anticipat, dar sa vedem totusi argumentele celor două contracandidate.

Cabină europeană versus cabină americană: Volvo Globetrotter XXL

Globetrotter XXL este cea mai mare cabină din portofoliul Volvo, dar și cea mai mare cabină europeană de serie actuală. Ea a fost obținută prin mutarea peretelui posterior cu 25 cm mai în spate. Rezultatul: un pat ”king size”, dar și spații de stocare mai mari.

Există însă și unele dezavantaje. Cel mai mare: nu în toate țările și toate aplicațiile se poate folosi o astfel de cabină. Excepțiile sunt țările nordice, care au regulamente mai permisive pentru lungimea combinațiilor. Există și aplicații în care combinația este uzual mai scurtă (transport de containere maritime, cisterne sau sticlă), în care nu se folosește întreaga lungime permisă, deci ar fi loc pentru o cabină mai lungă.

Din septembrie 2020 sunt permise teoretic în UE combinații mai lungi cu până la 80 cm. Lungimea suplimentară poate fi folosită însă doar pentru extensii aerodinamice ale cabinei și semiremorcii, astfel încât nu este clar dacă Globetrotter XXL se încadrează la noua regulă. Dar chiar dacă s-ar încadra, principalul dezavantaj ar fi prețul mare al acestei versiuni de cabină.

Cabină europeană versus cabină americană: Volvo VNL 760

De partea cealaltă, în America totul pare mai simplu. Nu există dimensiuni maxime pentru cabină, ci doar pentru semiremorcă. Astfel, cabina lui Volvo VNL 760 este pur și simplu uriașă. Patul este la fel de mare ca la XLL, spațiile de stocare de asemenea. VNL 760 plusează cu o distanță de 50 cm între scaune și pat, astfel încât la bord își fac loc un dulap mare și un frigider de dimensiuni casnice.

Americanii poate sunt încă în urma modelelor europene în ce privește ergonomia bordului sau eficiența motoarelor, dar ne pot da lecții la confortul oferit șoferilor.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Quantron prezintă camioane electrice cu pilă de combustie pe H2

Quantron prezintă primele camioane electrice cu pilă de combustie pe H2 și...

Camioane

PepsiCo România alege autocamionul electric de la Volvo Trucks

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, cumpără primul...

Camioane

Volvo va lansa camioane propulsate cu hidrogen

Volvo Trucks dezvoltă motoare cu combustie care funcționează cu hidrogen. Testele pe...

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...