Advertisement

Azi este votul final pentru Pachetul Mobilitate 1 UNTRR Germania
Home Noutati Azi este votul final pentru Pachetul Mobilitate 1. Modificări iminente pentru șoferi și transportatori
NoutatiTransportatori

Azi este votul final pentru Pachetul Mobilitate 1. Modificări iminente pentru șoferi și transportatori

387

Cei 705 de membri ai Parlamentului European vor da astăzi votul final pentru Pachetul Mobilitate 1, setul de regulamente cu o importanță crucială pentru viitorul pieței europene de transport rutier.Votul final pentru Pachetul Mobilitate 1 este decisiv mai ales pentru adoptarea celor 3 dosare controversate:

  • Cerințe de control și norme specifice privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier – Recomandare pentru a doua lectură
  • Modificarea Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la duratele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor – Recomandare pentru a doua lectură
  • Modificarea Regulamentului (CE) nr. 1071/2009 și a Regulamentului (CE) nr. 1072/2009 în vederea adaptării lor la evoluțiile din sector – Recomandare pentru a doua lectură.

Regulamentul cerut insistent de statele din vestul UE a câștigat treptat adepți și în centrul continentului, țări precum Cehia și Slovacia susținând acum proiectul. Astfel, tabăra anti s-a subțiat și mai conține doar opt țări: Bulgaria, Cipru, Lituania, Letonia, Malta, Polonia, România și Ungaria.

În aceste condiții, Pachetul Mobilitate 1 este ca și adoptat. Pentru ca aceasta să se întâmple și oficial, el trebuie aprobat de plenul Parlamentului European, astăzi, după ora 16:30. Tehnic, Pachetul Mobilitate 1 va fi considerat adoptat dacă majoritatea absolută (cel puțin 353 de europarlamentari) votează în favoarea celor trei dosare și nu se introduc alte amendamente la versiunea adoptată deja de Comisia TRAN și de Consiliul UE. Apoi, actele legislative vor fi publicate în Jurnalul Oficial.

Modificări importante aplicabile la 20 de zile de la publicare:

  • șoferul trebuie să se întoarcă la centrul operațional al angajatorului, în statul membru de stabilire a angajatorului SAU la locul de reședință al conducatorului auto, în fiecare perioadă de 4 săptămâni consecutive, pentru a petrece cel puțin un repaus săptămânal normal
  • perioadele de repaus săptămânale normale nu pot fi efectuate la bordul vehiculului , ci într-un spațiu decazare corespunzător. Eventualele costuri vor fi suportate de angajator
  • în echipaj, un șofer poate lua pauza de 45 de minute la bordul vehiculului, cu condiția să nu fie implicat în asistarea celui care conduce
  • se acceptă 2 pauze săptămânale reduse de 24 de ore consecutive, în transport internațional, în afara statului membru de stabilire a întreprinderii și a statului de reședință a șoferului, cu condiția ca în oricare 4 săptămâni consecutive să existe minim 2 perioade de repaus săptămânal normal. În acest caz perioada de repaus săptămânală normală următoare celor 2 pauze reduse trebuie precedată de o perioadă de repaus luată în compensație pentru cele 2 perioade de repaus reduse.

Modificări importante aplicabile la 18 luni de la publicare:

  • camioanele trebuie să revină în țara de reședință la cel mult 8 săptămâni
  • se permit 3 operațiuni de cabotaj în 7 zile, urmate de o perioadă de pauză de 4 zile
  • se lasă posibilitatea statelor membre să aplice reguli la cabotaj pentru transportul combinat, fără să fie obligatoriu
  • tahografe pentru vehiculele sub 3,5 t în transport internațional
  • exceptare de la aplicarea directivei detașării pentru transport bilateral și tranzit și doar pentru câte o operațiune de cross-trade legată de fiecare sens dintr-un transport bilateral.

Citește și:

Pachetul Mobilitate 1, adoptat definitiv. Când se aplică modificările

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Olanda
CamioaneNoutati

Olanda va lansa mai multe runde de subvenții pentru camioanele cu emisii zero

În perioada 27 ianuarie – 13 februarie 2026, întreprinderile și organizațiile non-profit...

AerianNoutatiTransportatori

AnimaWings: din ce în ce mai multe companii aleg abonamentele corporate pentru zboruri interne și externe

Potrivit AnimaWings, companie aeriană 100% românească, tot mai multe companii aleg abonamentele...

Knorr-Bremse
CamioaneNoutatiRemorciServicii

Knorr-Bremse lansează versiunea V25.2 a software-ului Knorr-Bremse Diagnostics

Începând cu luna septembrie, cea mai nouă versiune a platformei Knorr-Bremse Diagnostics...

CamioaneNoutati

Daimler Truck susține că bateria camionului electric a rămas intactă chiar și în testele de impact lateral

Daimler Truck a publicat rezultatele testelor de impact efectuate de producător pe...