Azi este votul final pentru Pachetul Mobilitate 1 UNTRR Germania
Home Noutati Azi este votul final pentru Pachetul Mobilitate 1. Modificări iminente pentru șoferi și transportatori
NoutatiTransportatori

Azi este votul final pentru Pachetul Mobilitate 1. Modificări iminente pentru șoferi și transportatori

64

Cei 705 de membri ai Parlamentului European vor da astăzi votul final pentru Pachetul Mobilitate 1, setul de regulamente cu o importanță crucială pentru viitorul pieței europene de transport rutier.Votul final pentru Pachetul Mobilitate 1 este decisiv mai ales pentru adoptarea celor 3 dosare controversate:

  • Cerințe de control și norme specifice privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier – Recomandare pentru a doua lectură
  • Modificarea Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la duratele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor – Recomandare pentru a doua lectură
  • Modificarea Regulamentului (CE) nr. 1071/2009 și a Regulamentului (CE) nr. 1072/2009 în vederea adaptării lor la evoluțiile din sector – Recomandare pentru a doua lectură.

Regulamentul cerut insistent de statele din vestul UE a câștigat treptat adepți și în centrul continentului, țări precum Cehia și Slovacia susținând acum proiectul. Astfel, tabăra anti s-a subțiat și mai conține doar opt țări: Bulgaria, Cipru, Lituania, Letonia, Malta, Polonia, România și Ungaria.

În aceste condiții, Pachetul Mobilitate 1 este ca și adoptat. Pentru ca aceasta să se întâmple și oficial, el trebuie aprobat de plenul Parlamentului European, astăzi, după ora 16:30. Tehnic, Pachetul Mobilitate 1 va fi considerat adoptat dacă majoritatea absolută (cel puțin 353 de europarlamentari) votează în favoarea celor trei dosare și nu se introduc alte amendamente la versiunea adoptată deja de Comisia TRAN și de Consiliul UE. Apoi, actele legislative vor fi publicate în Jurnalul Oficial.

Modificări importante aplicabile la 20 de zile de la publicare:

  • șoferul trebuie să se întoarcă la centrul operațional al angajatorului, în statul membru de stabilire a angajatorului SAU la locul de reședință al conducatorului auto, în fiecare perioadă de 4 săptămâni consecutive, pentru a petrece cel puțin un repaus săptămânal normal
  • perioadele de repaus săptămânale normale nu pot fi efectuate la bordul vehiculului , ci într-un spațiu decazare corespunzător. Eventualele costuri vor fi suportate de angajator
  • în echipaj, un șofer poate lua pauza de 45 de minute la bordul vehiculului, cu condiția să nu fie implicat în asistarea celui care conduce
  • se acceptă 2 pauze săptămânale reduse de 24 de ore consecutive, în transport internațional, în afara statului membru de stabilire a întreprinderii și a statului de reședință a șoferului, cu condiția ca în oricare 4 săptămâni consecutive să existe minim 2 perioade de repaus săptămânal normal. În acest caz perioada de repaus săptămânală normală următoare celor 2 pauze reduse trebuie precedată de o perioadă de repaus luată în compensație pentru cele 2 perioade de repaus reduse.

Modificări importante aplicabile la 18 luni de la publicare:

  • camioanele trebuie să revină în țara de reședință la cel mult 8 săptămâni
  • se permit 3 operațiuni de cabotaj în 7 zile, urmate de o perioadă de pauză de 4 zile
  • se lasă posibilitatea statelor membre să aplice reguli la cabotaj pentru transportul combinat, fără să fie obligatoriu
  • tahografe pentru vehiculele sub 3,5 t în transport internațional
  • exceptare de la aplicarea directivei detașării pentru transport bilateral și tranzit și doar pentru câte o operațiune de cross-trade legată de fiecare sens dintr-un transport bilateral.

Citește și:

Pachetul Mobilitate 1, adoptat definitiv. Când se aplică modificările

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

LogisticăNoutati

Packeta România crește rețeaua de magazine online și selleri parteneri

Packeta România și-a a extins rețeaua de magazine online și selleri parteneri...

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

Noutati

IVECO și CNR confirmă eficiența bio-CNG-ului pentru decarbonizarea transporturilor

IVECO, lider în propulsia alternativă, promovează un studiu realizat de Institutul de...

AerianNoutatiTransportatori

TAROM continuă tradiția de a transporta Echipa Olimpică a României

În calitate de partener oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR),...