autobuzul electric Scania
Home Autobuze Autobuzul electric Scania, tot mai aproape de producție
AutobuzeTehnologie

Autobuzul electric Scania, tot mai aproape de producție

65

După șase luni de teste cu autobuzul electric Scania Citywide în nordul Suediei, rezultatele sunt încurajatoare și Scania avansează spre lansarea producției de serie.”Avem un nivel de disponibilitate care este practic în linie cu autobuzele noastre convenționale. Autobuzele electrice se comportă foarte bine și operatorii și autoritățile de transport public sunt foarte mulțumiți”, a declarat Karin Rådström, șefa departamentului Buses and Coaches al Scania.

În dezvoltarea autobuzelor electrice cu baterii, Scania a adoptat filozofia sa modulară pentru a îndeplini numeroasele cerințe. ”Știm că municipalitățile și operatorii au cerințe foarte variate și acest lucru nu se va schimba dacă autobuzele trec la propulsie electrică. Totuși, robustețea și timpul de disponibilitate vor rămâne mereu la fel de importante. Pe termen lung, costul total de operare al autobuzelor electrice cu baterii va scădea, deoarece putem utiliza și reutiliza tehnologiile și piesele de pe autobuzele noastre convenționale. Aceasta ne va permite să oferim o gamă largă de versiuni de autobuze electrice, precum autobuze articulate și cu diferite suprastructuri”, a mai spus Karin Rådström.

Oficialul Scania subliniază faptul că autobuzele electrice cu baterii sunt eficiente pentru reducerea emisiilor doar dacă electricitatea folosită pentru reîncărcare provine din surse curate, regenerabile. În Östersund, orașul din nordul Suediei în care se desfășoară testele, bateriile autobuzelor sunt încărcate cu energie hidroelectrică, independentă de combustibilii fosili.

Autobuzele electrice cu baterii se potrivesc cel mai bine pentru operațiunile de transport din centrele urbane, care reprezintă 20% din operațiunile cu autobuze din zonele urbane. ”În diferitele zone ale orașului există nevoie diferite de transport. Autobuzul nostru electric are locul lui în centrele orașelor, dar pentru suburbii și traficul dintre centru și suburbii avem alte soluții care credem că sunt mult mai potrivite, precum autobuzele hibrid și cele alimentate cu gaz natural și biogaz”, a explicat Karin Rådström.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiTehnologie

Noi tehnologii ZF

În perioada premergătoare IAA Transportation 2024, ZF își dezvăluie în cadrul Global...

Autobuze

Karsan e-Atak autonom își extinde serviciile în Finlanda

Autobuzul electric autonom Karsan e-Atak, de 8 m lungime, primul vehicul fără...

Autobuze

De Lijn, acord-cadru cu Irizar e-mobility

De Lijn, operatorul de transport public din Regiunea Flamandă a Belgiei, a...

Tehnologie

ABB E-mobility și MAN demonstrează încărcarea MW pe eTruck

ABB E-mobility și MAN Truck & Bus au sărbătorit premiera sistemului de...