MAN eTruck
Home Camioane MAN eTruck, testat în operațiuni reale
CamioaneTehnologie

MAN eTruck, testat în operațiuni reale

47

MAN eTruck, camionul concept complet electric pentru distribuție urbană prezentat la IAA 2018, este testat de la mijlocul lunii septembrie în operațiuni logistice de nouă companii al consorțiului austriac CNL.MAN eTruck este un camion rigid 6×2, complet electric, de 26 de tone, bazat pe modelul TGM. Bateriile, care pot fi instalate sub cabină sau pe o parte a șasiului, oferă o autonomie de până la 200 km. Suspensiile pneumatice față și spate asigură o adaptare optimă la orice scenariu privind încărcătura. Motorul electric de 264 kW este montat în centrul șasiului, transmițând către puntea motoare un cuplu de 3.100 Nm. Proiectat pentru logistică urbană, vehiculul este adecvat pentru o gamă largă de suprastructuri, pentru aplicații de la transport frigorific la colectare de deșeuri. Sistemele suplimentare necesare pentru acționarea suprastructurilor sunt de asemenea electrice.

Nouă vehicule concept au fost livrate la mijlocul lunii septembrie către tot atâtea companii membre ale CNL, pentru teste practice. Acestea sunt în general șasiuri 6×2 cu remorci frigorifice sau pentru transport de containere interschimbabile și băuturi, dar există și un cap tractor bazat pe MAN TGM. Dezvoltarea și testarea lui eTruck face parte din programul MAN Truck & Bus eMobility Roadmap pentru soluții de transport urban. MAN va utiliza descoperirile de la aceste teste pentru viitorul său portofoliu de vehicule electrice produse în serie, care va fi lansat în 2022. Conceptul prevede ca autobuzele și camioanele să utilizeze seturi comune eMobility, disponibile în viitor pentru o gamă largă de aplicații.

MAN a început să testeze camioane electrice în 2012, când a introdus conceptul Metropolis. Camionul de 26 de tone pentru colectarea deșeurilor nu are emisii de CO2 și poate fi folosit în centrele urbane și noaptea, datorită modului silențios de funcționare. Metropolis dispunea și de un prelungitor de autonomie care oferea suplimentar până la 150 km pe zi. Cu prelungitor de autonomie, conceptul avea un consum de carburant redus cu 80% față de un vehicul convențional diesel.

La IAA 2016, MAN a prezentat o dezvoltare a conceptului Metropolis: un cap tractor 100% electric pentru servicii de livrări nocturne. Acesta era bazat pe autotractorul MAN TGS 4X2 BLS de 18 tone și era optimizat pentru a transporta remorci urbane cu una sau două axe. Astfel, vehiculul concept îndeplinea toate cerințele pentru logistică urbană: spațiu mare pentru încărcătură, greutate mică la gol, emisii zero, silențiozitate și manevrabilitate.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier...

Camioane

Euro NCAP, detalii despre primele teste de evaluare a siguranței camioanelor

Euro NCAP anunță în mod oficial o etapă importantă în dezvoltarea către...

Tehnologie

ABB E-mobility și MAN demonstrează încărcarea MW pe eTruck

ABB E-mobility și MAN Truck & Bus au sărbătorit premiera sistemului de...