Solaris Bus & Coach va livra 10 unități Solaris Urbino hybrid către operatorul de transport public din Reghin. Potrivit contractului în valoare de 17,5 milioane de lei (aproximativ 3,6 milioane de euro), autobuzele de 12 metri lungime vor fi livrate până la finalul primului trimestru din 2022.Autobuzele hibrid Solaris ce vor fi folosite la Reghin au un sistem de propulsie serial, care consistă într-un motor de tracțiune de 120 kW și un motor diesel Euro 6 de 151 kW. O trăsătură de bază este capabilitatea de a recupera energie cinetică în timpul perioadelor de frânare. Aceasta este convertită în electricitate și stocată în cupercondensatori.
Vehiculele vor dispune și de funcția Stop & Go, care controlează operarea motorului termic. Cu ajutorul acestui sistem, motorul diesel este oprit complet când autobuzul se oprește într-o stație. Acesta pornește din nou abia după ce supercondensatorii se descarcă. În acest mod se obține o economie de consum și de emisii față de autobuzele diesel convenționale.
Fiecare autobuz comandat poate transporta până la 90 de pasageri, din care 27 pe scaune. Vehiculele au o configurație a ușilor 2-2-2, sistem de climatizare și panouri de afișare a destinației. Autobuzele mai dispun de un sistem de anunțare a stațiilor, camere video de supraveghere sau cameră pentru mers cu spatele.
Clientul a optat pentru o cabină închisă pentru șofer, care limitează contactul cu pasagerii și minimizează riscul de infectare cu coronavirus. Vehiculele au și un sistem de numărare a pasagerilor, cu senzori montați la fiecare ușă.
Acestea sunt primele autobuze hibrid Solaris livrate la Reghin. Doar în 2020, operatorii de transport din România au comandat 30 de unități Solaris hybrid. Începând din 2002, producătorul polonez a livrat peste 300 de autobuze în țara noastră, inclusiv 40 de autobuze electrice la Cluj-Napoca.
Comentați?