Până în 2025, Volvo își propune să elimine opririle neplanificate ale camioanelor. Este un obiectiv ambițios, dar care devine tot mai ușor de atins datorită avansului tehnologiei. Un rezultat al noilor tehnologii este și contractul de service Volvo Uptime Care.În prezent, fiecare camion Volvo nou este echipat cu unul dintre cele mai avansate sisteme de telematică și diagnoză. În total, peste 600.000 de camioane al producătorului suedez sunt conectate, iar acest număr crește de la zi la zi. Volvo Trucks monitorizează de la distanță camioanele și analizează în timp real starea componentelor de bază. Astfel, se poate prezice când va apărea o defecțiune.
Datele colectate de la sistemul de post-tratare, motor și alte componente cheie sunt transmise la Centrul Uptime din Gent (Belgia). Aici, datele sunt procesate și analizate. Dacă se emite o alertă, ea este comunicată dealerului local, astfel încât să poată fi programată preventiv o lucrare de întreținere înainte să apară o defecțiune. Funcția Real Time Monitoring este disponibilă ca opțiune în contractul de service Volvo Gold, în majoritatea piețelor europene.
”Nu doar adunăm și procesăm date în timp real, dar folosim și tehnici de inteligență artificială pentru analizarea și prezicerea defecțiunilor. Expertiza noastră tehnică și industrială ne poate ajuta să dezvoltăm algoritmi care să ofere predicții precise despre sănătatea camionului”, a declarat Shanna Schillewaert, una din cei peste 500 de tehnicieni Volvo Trucks de la International Uptime Center din Gent.
Inițial, serviciul era disponibil în 5 piețe europene, dar acum este operabil în 24, în 16 limbi diferite. Scopul este de a crește dramatic numărul de camioane monitorizate în timp real, dar și extinderea treptată a numărului de componente monitorizate. O altă inițiativă pentru susținerea acestui plan este reducerea timpului petrecut în service și planificarea lucrărilor mai convenabil pentru operațiunile clienților.
De aceea, în paralel cu lansarea noii game de camioane, Volvo introduce și contractul de service Volvo Uptime Care. Acesta oferă o actualizare continuă a programărilor în service, în funcție de gradul de utilizare și starea reală a camionului. De asemenea, funcția Remote Software Downloads face posibilă actualizarea programelor de la distanță, reducând numărul de vizite în service.
În plus, noile metode de inteligență artificială deschid noi oportunități pentru îmbunătățirea acurateții predicțiilor și prevenirea opririlor neplanificate. Volvo Trucks a început să descopere mai multe despre funcționarea camioanelor în situații reale, pentru a putea prezice mai devreme defectarea unor componente, în unele cazuri chiar și cu 100 de zile înainte. Aceste informații pot duce la dezvoltarea de noi produse, mai dinamice, în viitor.
Comentați?